GSMRo

Alege Inteligent

Samsung Galaxy Gio S5660


Poate ma hazardez un pic, dar pot spune despre Samsung Galaxy Gio S5660 ca e un fel de big and better brother pentru Samsung Galaxy Mini S5570. Acest smartphone mediu cu nume ce ne duce cu gandul la un parfum italian a fost lansat anul acesta in perioada martie – aprilie si probabil se va bucura de un succes printre cei care doresc un smartphone cu calitati medii pe care sa il achizitioneze la liber. Raportul dintre ce ofera Samsung Galaxy Gio si pretul acestuia este unul foarte bun avand in vedere ca „stie sa faca” destul de multe de banii aia.

Din start trebuie sa spunem ca Gio este un smartphone mediocru si relativ ieftin care va oferi oricarui posesor o experienta de utilizare veritabila a sistemului de operare Android. In plus, nu este exclus ca peste cel putin doua luni (mai devreme nu) Samsung Galaxy Gio sa devina un fel de best deal a vreunui operator de telefonie mobila din Romania, deoarece cu siguranta o negociere buna poate aduce un pret de intrare suficient de ok incat sa oferi o subventie semnificativa pentru clienti. Dar nu e treaba noastra sa ne dam cu parerea despre jocurile celor mari ca noi aici abordam subiectul „cine este Samsung Gio si cu ce este dotat” ;)!

Mic, compact si numai bun de "butonat" :)

Mic, compact si numai bun de "butonat"🙂

Smartphone-ul cantareste 102 grame si masoara 110.5 x 57.5 x 12.2 mm. In aceste dimensiuni a fost incadrat un ecrant tactil capacitiv de tip TFT ce reda pana la 16 milioane de culori intr-o rezolutie de 320 x 480 pixeli. Display-ul masoara 3.2 inchi si pot spune din experienta ca se potriveste foarte bine cu rezolutia mentionata anterior. Faptul ca cele 16 milioane de culori reprezinta in acest moment maximum posibil la ecranele dispozitivelor mobile, ne confirma faptul ca Galaxy Gio va afisa imaginile, jocurile si videoclipurile cu o calitate foarte buna, chiar daca recunosc ca acest tip de display nu va fi cel mai indicat in situatii de iluminare puternica (adica atunci cand va bate soarele-n ecran :)). S-ar putea ca aceasta „putere” in plus a display-ului (16 miloane de culori sunt destul de multe pentru un telefon din clasa sa – vezi HTC Wildfire S) sa coste un pic la capitolul autonomie de functionare, dar probabil ca merita cele cateva ore in minus.

In aceasta fotografie puteti observa cum arata Samsung Galaxy Gio tinut in mana.

In aceasta fotografie puteti observa cum arata Samsung Galaxy Gio tinut in mana.

Memoria interna de stocare e micuta (158 MB mai exact) si va recomand din propria mea experienta cu Samsung Galaxy Mini sa va instalati doar aplicatiile de care aveti cu adevarat nevoie pentru ca cele pe care le instalati „doar ca sa vedem ce mai face si aplicatia asta” si apoi le uitati instalate, s-ar putea sa va deranjeze. Vestea buna e ca Samsung Gio este dotat cu suport pentru card de memorie microSD si suporta un astfel de card cu capacitate de stocare de pana la 32 GB, dar pana va achizitionati un card atat de mare va puteti bucura de cardul de 2 GB cu care Gio vine „la pachet”.

Ca la orice smartphone, posibilitatea de conectare la internet de pana la 7.2 Mbps prin HSDPA exista acolo prezenta ca sa solicite semnalul 3G oferit de operatorul de telefonie mobila. Despre capacitatea de upload nu se stie mare lucru – asta in cazul in care exista pasionati de publicarea fotografiilor pe Facebook direct de pe telefonul mobil sau a videoclipurilor direct pe YouTUBE. Oricum, exista varianta de conectare la retele wireless astfel incat sa beneficiati de puterea internetului la viteze ceva mai mari daca conexiunea Wi-Fi este de calitate.

Samsung Galaxy Gio privit din mai multe perspective.

Samsung Galaxy Gio privit din mai multe perspective.

Camera foto de 3.15 MP este suficienta pentru a surprinde momente placute de la care sa nu solicitati in fotografii cea mai buna claritate si zoom in cele mai mici detalii. Nu e tocmai cea mai buna camera foto, dar nici cea mai proasta. E undeva pe acolo … in randul camerelor foto de mijloc. Isi face bine treaba (mult mai bine decat alte camere foto asemanatoare), iar fotografiile pot ajunge la o rezolutie de 2048×1536 pixeli – check quality. Functii ca autofocus (functie foarte utila pentru anumite aplicatii gen scanner coduri de bare, browser augumented reality, etc.), Geo-tagging sau smile detection sunt tehnologii absolut nelipsite si chiar utile. Prin lentila camerei foto, Samsung Galaxy Gio poate realiza videoclipuri QVGA cu pana la 15 cadre pe secunda. Din pacate nu exista si o camera foto secundara pentru apeluri video, dar asta nu inseamna ca nu se pot face apeluri video deoarece astfel de apeluri sunt determinate de conexiunea 3G nu de camera foto/video secundara.

Sa fie oare luat in brate Samsung Galaxy Gio de catre operatorii de telefonie mobila si fie transformat in vedeta ... in viitorul apropiat?

Sa fie oare luat in brate Samsung Galaxy Gio de catre operatorii de telefonie mobila si fie transformat in vedeta ... in viitorul apropiat?

Procesorul de 800 MHz este suficient de bun pentru a rula diverse aplicatii decent sub bagheta sistemului de operare Android 2.2 Froyo care vine preinstalat pe Samsung Galaxy Gio. Eu folosesc acum un Galaxy Mini cu 600 MHz si nu ma plang, deci 800 MHz ar trebui sa fie ok pentru aceasta clasa de smartphone. Totusi, depinde foarte mult si de nevoile unui viitor client de Samsung Galaxy Gio asa ca frecventa de lucru a unui procesor de 800 MHz s-ar putea sa fie buna pentru mine, dar s-ar putea sa nu fie suficient de buna pentru un alt utilizator (e vorba mereu de nevoile, perceptiile si gradul de subiectivism al fiecaruia dintre noi).

Functia de GPS este prezenta si se va descurca de minune daca instalati un iGo pentru Android urmand tutorialul GSMRo.ro prezentat „mura in gura” de Teo aici. Bine, acum sa fim seriosi … functia de A-GPS este ok si functioneaza de minune pentru pozitionare sau/si Google Latitude ca pe orice smartphone cu Android, dar pentru navigarea efectiva fara a solicita si conexiunea la internet este necesar un soft ca iGO My Way pentru Android.

Acumulatorul detine un amperaj de 1350 mAh si testele de laborator il lauda la 600 de ore neatins in stand-by si la 10 ore de convorbire continua. Testele difera in functie de conexiunea 3G pentru ca daca va fi activata aceasta va stoarce energia din acumulator mult mai repede. Totusi, testele de laborator si specificatiile tehnice „de catalog” sunt la fel ca si la o masina care promite ca va consuma doar 5 litri la 100 km dar consuma de fapt 7 litri cel putin. Asa e si cu Samsung Galaxy Gio – „bateria ii tine” probabil in jur de o zi – doua la fel ca la orice smartphone, dar depinde foarte mult si de modul de utilizare a fiecarui posesor (fiecare cu nevoile lui sau cu zilele lui mai mult sau mai putin agitate).

Daca ai un Samsung Galaxy Gio, intentionezi sa-ti iei unul sau pur si simplu esti doar pasionat de telefoane mobile, noi am fi incantati sa ne lasi un comentariu la acest articol GSMRo.ro!

Intre timp, iata si review-ul video pentru Samsung Galaxy Gio realizat de „colegii”🙂 de la phone Arena.com.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

260 comments on “Samsung Galaxy Gio S5660

  1. razvan
    08/01/2013

    am si eu un galaxy ace si nu stiu cum pot sai pun o melodie mp3 ca ton sms

  2. alexutul111
    02/01/2013

    Buna ziua . Am o problema … si anume nu ma pot hotari intre samsung galaxy gio si optimus l3:D

    Multumesc anticipat!

  3. alexutul111
    01/01/2013

    Salut am o intrebare:
    -samsung galaxy gio suporta temple run? (adica se misca bine?)

  4. alex495
    24/12/2012

    Exista vreun program care imbunatateste poza?

    • ioansuhov
      25/12/2012

      Poti incerca alte aplicatii foto sau editare cu programe ca instagram, dar sa nu te astepti la diferente majore… este vorba de camera foto in sine, nu de soft.

  5. alex495
    20/12/2012

    Cum fac sa se auda vocea la gps?

  6. alex495
    15/12/2012

    Am un samsung gio si nustiu de ce unele filmulete ( au cel mult 4 min) dupa youtube nu le poate vizualiza. Scrie ca filmu nu poate fi redat pe tel

  7. Nan
    18/11/2012

    Am un galaxy gio si toate aplicatiile downloadate de instaleaza in telefon nu in cardul SD si nu merg mutate pe cardul SD am dor niste melodii care le-am bagat din PC prin USB ce sa fac sa-mi instaleze totul pe cardul SD

    • ioansuhov
      19/11/2012

      Incearca sa intri in Meniu-setari-manager aplicatii si sa dai clic pe aplicatie si Move to sd. Totusi, trebuie mentionat ca foarte multe aplicatii au blocata optiunea de a fi mutate pe cartela.. Exemple: Facebook, yahoo mail, yahoo messenger, whatsapp, instagram etc.

  8. Bucur Ana Maria
    06/11/2012

    Buna ,
    Am si eu o problerma , tocmai mi-am schimbat cardul de 2 G cu unul de 8 G si de fiecare data cand imi instalez ceva imi spune ca nu am spatiu suficient in tel . Cum fac sa le salvez pe card ?

    • ioansuhov
      08/11/2012

      Incearca App2sd din Play Store. Aceasta aplicatie iti arata clar ce aplicatii pot fi mutate si te ajuta in acest sens.

  9. alex495
    03/11/2012

    Am un Samsung gio 2, 2 si nu pot instala skype. Se descarca si cand apare ca se instaleaza dupa cateva sec ori se restarteaza telefonul ori zice ca nu e spatiu suficient.(am sters aproape toate lucrurile din tel si tot se restarteaza).De aproape o luna face asa. Care e problema?

    • ioansuhov
      06/11/2012

      Poti detalia, te rog, da vreun mesaj ? Sau doar se restarteaza .

      • alex495
        15/12/2012

        Se restarteaza. Am rezolvat problema partial. Adica daca dezinstalez skype trebuie sa dau stergere tot din tel ca sa-l pot instala iar. Altfel se restarteaza cand incerc sa-l instalez din market.

  10. Ciprian M
    24/10/2012

    Am o intrebare… dati-mi si mie un site unde gasesc o oferta de BATERIE EXTINSA pentru un SAMSUNG – GIO

    • ioansuhov
      24/10/2012

      Pentru gio, nu am gasit nimic care sa arate ok (eu am ACE, foloseste acelasi tip de baterie), nici macar pentru s3…

  11. alex495
    15/10/2012

    Credeti ca daca conectez un adaptor mhl-hdmi intre gio si unsamsung led va merge? S2 are adaptor special

    • ioansuhov
      15/10/2012

      Nu cred ca merge… Am mai cautat informatii, si din cate inteleg, mufa lui Gio e doar pentru incarcare si Stocare in Masa (transfer fisiere).

  12. alex495
    14/10/2012

    Si exista vreun cablu prin care sa conectez la un LED Samsung care nu are allshare?

  13. alex495
    13/10/2012

    https://www.youtube.com/watch?v=LAJ-Y2SF24o&feature=youtube_gdata_player stie cineva de unde pot face rost pt gio de un cablu dala?

    • ioansuhov
      13/10/2012

      Nu stiu daca este vorba neaparat de cablu, cred ca e un cablu obisnuit si pe care il foloseste doar pentru a incarca telefonul. Pentru a difuza pe TV ce vezi pe telefon, ai nevoie de un smart TV samsung, la care te conectezi cu aplicatia Allshare, prin wifi.

      • alex495
        13/10/2012

        Si vreun cablu de conectare exista?

  14. ALEX
    28/09/2012

    Poate cineva sa imi spuna cam cat tine bateria daca il folosesc numai pentru apeluri, iar luminozitatea data la minim ?

    • ioansuhov
      30/09/2012

      Ar trebui sa tina o zi si jumatate sau chiar doua, in functie de numarul de apeluri.

    • Ciprian M
      24/10/2012

      Am un samsung Gio… de aproximativ 1 an. bateria nu ma tinut mai mult de 24 ore decat in zilele in care nu l-am folosit deloc. Dar daca folosesc WI-Fi si internet ma tine 10-12 ore.
      Daca folosesc in schimb WI-FI si You Tube, in 2-3 ore maxim este terminata bateria.😦 sunt in cautare de un acumulator extins si nu gasesc pe nicaieri.

      • ioansuhov
        24/10/2012

        Poti sa faci cum am facut eu pe Ace, mi-am cumparat inca o baterie si o schimb la nevoie.

  15. alex495
    28/08/2012

    Ce formate de film se pot vedea pe samsung gio?

    • ioansuhov
      28/08/2012

      Poti vizualiva .MP4 , .H.264 si H.263 , daca poti sa transformi si rezolutia in 320×420 e perfect

  16. alex495
    27/08/2012

    Am si eu o problema, de la un timp a inceput sa se deconecteze singur de la rootaru meu

    • alex495
      28/08/2012

      Am aflat de la ce era.De cand am facut ultima actualizare la batery saver facea asa si l-am sters

      • ioansuhov
        28/08/2012

        Da, e posibil, dar nu ma gandisem la aceasta varianta🙂🙂 .

  17. alex495
    22/08/2012

    Cine si-a rootat telefonul? Ca am o problema, am intrat in modul recovery , am apasat pentru rootare si apare ca nu poate sa-l deschida(zipul e in sd radacina)

  18. alex495
    21/08/2012

    Am dat pe html5 , a aparut filmul, si dupa ce dau play zice ca nu poate fi deschis .

    • ioansuhov
      21/08/2012

      cu dolphin browser ?

      • alex495
        21/08/2012

        Da .Cu Dolphin browser

        • ioansuhov
          21/08/2012

          ciudat, ar trebui sa mearga. Ma gandesc ca poate gio nu poate procesa … Mai caut si revin.

        • ioansuhov
          21/08/2012

          Poate gio nu reuseste sa proceseze😦. Nu stiu ce sa zic, ar trebui sa mearga

  19. alex495
    20/08/2012

    Si cum selectez lq fiecare versiune html ca nu apare ecranu cu filmul

    • ioansuhov
      21/08/2012

      pe ce site? ca in afara de vplay nu prea stiu site uri cu html5…in skyfire, ar trebui sa ai ceva ” video on demand”

      • alex495
        21/08/2012

        NPe vplay ca nustii de ce nu apare ecranu cu filmul

        • ioansuhov
          21/08/2012

          Pai, ai selectat pe vplay, vizualizare in HTML 5 ( in dreapta sus).0

  20. alex495
    20/08/2012

    As vrea sa stiu daca exista o app care sa faca acelasi lucru ca si adobe flash player dar sa fie compatibila pe gio

    • ioansuhov
      20/08/2012

      Incearca skyfire browser. Acesta analizeaza paginile, si la cerere transfroma flash ul in ltr un format compatibil cu gio. Problema e ca nu poti vizualiza subtitrarea si ca dureaza destul de mult pana se incarca. Daca vrei sa accesezi un site de videoclipuri, ca vplay, iti recomand Dolphin Browser, si selectezi la fiecare videoclip, versiune HTML 5.

  21. alex495
    16/08/2012

    Am incercat dar nustiu ce are de nu ma lasa sa il copiez acolo. La proprietati scrie ca e mp4 .(deaia nu o fi mergand?)

  22. alex495
    16/08/2012

    Cineva mi-a zis ca e din cauza ca rezolutia e prea mare .Ce app poate micsora rezolutia la un film?

    • ioansuhov
      16/08/2012

      Incearca Windows Movie Maker, introduci videoclipul in movie maker si cand dai sa il salvezi, selectezi o rezolutie mica.

  23. alex495
    16/08/2012

    La fel.

  24. alex495
    16/08/2012

    Salut . Am o problema, dupa mult timp am gasit in final un ep din top gear .L-am downloadat dupa site si am vrut sa il bag in tel.Am reusit dar se misca foarte greu imaginea nustiu de ce.

    • ioansuhov
      16/08/2012

      Incearca sa il descizi folosind mx player, il gasesti in play store. Spune mi daca merge mai bine asa, daca nu, voi cauta alta solutie.

  25. alex495
    10/08/2012

    Care este mai bun? Un samsung gio sau un lg optimus one? Ca un prieten mi-a zis ca eu nu o sa pot juca nfs most wanted ca nu am ecran ca al lui.
    Si este adevarat ca inafara de camera foto ace este mai bun ca gio la ecran?

    • ioansuhov
      10/08/2012

      In principiua gio si lg optimus one sunt aproape la fel. Gio e un pic mai bun la procesor, ecranul e la fel ca rezolutie (iar la gio culorile se vad mai bine), iar optimus e mai bun la memoria RAM, dar, in opinia mea Gio este peste optimus.

    • ioansuhov
      10/08/2012

      Ace si gio sunt la fel, in afara de diagonala ecranului (gio-3,2 inch; ace-3,5inch) dar gio e un pic mai bun ca densitate a pixelilor, in schimb ace are sticla de protectie gorilla glass si cum ai zis si tu Ace are o camera mai buna.

    • ioansuhov
      10/08/2012

      dar ca procesare si gaming gio este peste optimua, deci daca NFS nu va merge pe gio, nu va merge nici pe one.

  26. alex495
    07/08/2012

    Salut.Care stie daca nfs most wanted care apare pentru android va merge pe samsung gio?

    • ioansuhov
      08/08/2012

      Lansarea este abia pe 30 octombrie si nu se cunosc prea multe detalii, banuiesc ca vom afla dispozitivele suportate inainte de lansare.

  27. Muresan
    30/07/2012

    Am si eu o intrebare: am si eu un telefon samsung gio si nu stiu cum stochez ce iau de pe internet pe card micro Sd. Ma poate ajuta cineva?

    • ioansuhov
      31/07/2012

      In general, se stocheaza automat pe cardul Sd deoarece memoria interna este doar pentru aplicatii si este foarte mica (<150mb)

  28. Estera
    20/07/2012

    Am uitat sa mentionez ca telefonul meu e un Samsung GT-S5660.

  29. Estera
    20/07/2012

    Poate telefonul fi folosit ca si reportofon, pentru a inregistra o convorbire care se afla in desfasurare?

  30. alex495
    17/07/2012

    Culmea culmilor , am luat un alt program de root, a mers, a aparut un program superuser care nu poate fi sters dar telefonul nu s-a schimbat( trebuia sa-si schimbe pictogramele cele de wi-fi si restul butoanelor de sus).Ce sa fac?

  31. alex495
    14/07/2012

    Am si eu o problema cu samsung kies. Conectez usb ,imi arata ca se incarca, dar nu se conecteaza decat rareori si conexiunea tine foarte putin.Cred ca asta ar fi problema de ce nu pot roota tel.

    • ioansuhov
      14/07/2012

      hmmm… incearca sa reinstalezi kies, oricum din experienta iti pot spune ca samsung kies e un program plin de erori inexplicabile care se pot rezolva incercand aceeasi operatiune pe alt calculator

  32. alex495
    12/07/2012

    ce sa intamplat cu telefonul ca de un timp nu se mai incarca repede filmele dupa youtube si se blocheaza. A obosit „telefonul? Cum il fac rapid ca inainte?

    • ioansuhov
      12/07/2012

      poti sa salvezi toate datele din el (contacte, poze) si sa il resetezi din recovery mode, „Hard reset” (reset to factory settings) si Empty Cache Partition.

      • alex495
        13/07/2012

        cum salvez contactele?Adica cum le trec pe sim?

        • ioansuhov
          13/07/2012

          In agenda apesi tasta optiuni (in stanga home) si dai la import/export „export pe SIM”

  33. alex495
    12/07/2012

    am aflat problema(nu poate sa-l deschida). As vrea sa stiu ce sa fac ca sa il poqts deschida ca sa rooteze telefonul

  34. alex495
    11/07/2012

    de ce nu o fi gasind zipul pentru rootarea telefonului ca. l-am bagat in fisierele mele.Zimi cum trebuie sa arate pictograma din fisierele mele , la la mine arata ca o coala alba

  35. alex495
    11/07/2012

    cum modific volumu la taste ca de la un timp se aude foarte tare

  36. alex495
    09/07/2012

    problema este cu rootaru meu , nustiu de ce dar cand am fost la un un hotel la mare in weekendul asta mergea normal filmul, cum am ajuns acasa dupa cateva filme iar a inceput sa se blocheze.Sti cumva ce ar trebui sa fac la rooter sa nu mai faca asa?

    • ioansuhov
      09/07/2012

      si eu am mai avut probleme cu rooterul meu, imi aparea eroare wifi cand ma conectam, dar dupa un restart de tel mergea

      • alex495
        10/07/2012

        aaa lasa asta.Asa mi se intampla si mie dar nu inteleg de ce nu merge youtube.

  37. alex495
    05/07/2012

    mai am o problema am vrut sa-l rootez , am intrat in modul recovery pentru updatare dar nu gaseste zipul. Din intamplare am gasit in market un program care verifica daca telefonul poate fi rootat.E uite ca programul arata ca nu se poate, pe cand eu am vazut pe internet tutoriale de rootat samsung gio.
    As vrea sa stiu daca este adevarat ce a aratat programu si de ce nu gaseste zipul.

  38. alex495
    04/07/2012

    am o problema cu vizionarea clipurilor pe youtube.Dupa ce deschid clipul el merge dar dupa cateva secunde se blocheaza.Cand zic ca se blocheaza nu mai merge filmul(trebuie mutat timpul dar dupa cateva secunde iar se blocheaza),telefonul functioneaza adica pot sa ies din clip si sa intru din nou dar e la fel

    • ioansuhov
      05/07/2012

      cu aplicatia youtube ?

      • alex495
        05/07/2012
        • ioansuhov
          05/07/2012

          hmmm…ciudat; ai updatat la ultima versiune?

          • alex495
            06/07/2012

            da.Hai sa-ti explic ,deci deschid clipul , merge cateva sec dupa se blocheaza(imaginea nu se mai deruleaza si nici nu se incarca si daca vreau sa ma uit in continuare trebuie sa mut bara aceea care arata timpul la film ori inainte ori inapoi ca sa mearga din nou. dar dupa cateva sec iar se intampla. S-ar putea sa fie de la rooter?

          • ioansuhov
            06/07/2012

            ai incercat si pe alta retea wireless ?

  39. alex495
    01/07/2012

    cum pot copia un text dupa internet?
    -si de ce pe acest site a inceput sa se incarce greu(adica literele apar dupa un minut dupa ce am apasat tastele cand scriu un comment).Inainte nu se. intampla asa si ar mai fi ca uneori nu se publica commentul chiar daca am apasat trimite comment(scrie comment in asteptare ca si la restu commenturilor dar alea apareau)

    • ioansuhov
      02/07/2012

      Pentru a copia text, trebuie sa tii apasat pe un cuvant, vor aparea doau sageti, si le tragi pana la inceputul si sfarsitul a ceea ce vrei sa copiezi, si dupa ce ridici degetul vor aparea optiunile copy/cut.

  40. alex495
    28/06/2012

    cand spui foldaru principal inseamna sa intri in fisierele mele si atat sau e altul?
    -si intrebarea(de la raspunsuri) a 2-a de la al doilea comentariu de sus in jos

  41. alex495
    28/06/2012

    cand spui foldaru principal inseamna sa intri in fisierele mele si atat sau e altul?
    -si intrebarea(de la raspunsuri) a 2-a de la al doilea comentariu de sus in jos

    • ioansuhov
      28/06/2012

      Da, in fisierele mele. Sunt pe mobil si e destul de greu sa gasesc comentariul. Revin maine

  42. alex495
    25/06/2012

    am si eu cateva intrebari:
    -cum dezactivez functia care atunci cand bateria mai are putin sa nu mai scada luminozitatea.
    -intrebarea este a treia de la comentarii.

    • ioansuhov
      25/06/2012

      nu prea poti sa ii faci nimic, doar sa intri in setari si sa schimbi luminozitatea sau sa pui un widget de schimbare de luminozitate, dar trebuie sa maresti luminozitatea de fiecare data cand deblochezi telefonul

Scrie un comentariu!

