GSMRo

Alege Inteligent

Este suficient sa ai bun simt?


Care crezi ca sunt cele mai importante masuri pe care autoritatile si locuitorii ar trebui sa le ia pentru a imbunatati calitatea mediului din orasul tau? Am vazut acest concurs pe blogul Umbrela Verde a carui banner il observati probabil zilnic pe blogul GSMRo.ro inca de la inceputurile noastre in lumea online si pana acum. M-am gandit sa particip. Si n-am sa declar chestii de genul ca nu ma intereseaza premiile si ca eu particip doar de dragul de a o face, pentru ca recunosc de pe acum ca premiile sunt tentante si nu as zice nu … „luati-l inapoi”🙂 … daca as castiga. Concursul se desfasoara pe baza de votare si va invit sa participati in numar cat mai mare daca aveti blog. Important este sa ne promovam opiiniile si mesajul daca vrem cu adevarat ca autoritatile sa auda intr-un feedback structurat ce propuneri concrete de imbunatatire avem. Am legatura cu lumea business de prea mult timp ca sa-mi permit sa o „lalai” si sa ma exprim unor „mai mari” in termeni mai putini specifici sau mai putin concreti. Consum timp: si pe al meu si pe al lor. Acestea fiind zise (adica v-am zis clar ca particip si pentru premiu, deci nu incerc sa mint pe nimeni si sper sa fiu votat pe pagina de Facebook a blogului Umbrela Verde :)), va invit sa cititi parerile mele legate de ce am putea face mai bine pentru a avea si pastra o tara mai curata!

Exprima-ti opinia despre ce ar putea face autoritatile pentru ca tu sa ai o tara mai curata. Exprimati-o oriunde, pe orice site sau pe orice blog, la orice cumetrie sau botez :), arata ca poti fi un exemplu!

Exprima-ti opinia despre ce ar putea face autoritatile pentru ca tu sa ai o tara mai curata. Exprimati-o oriunde, pe orice site sau pe orice blog, la orice cumetrie sau botez🙂, arata ca TU poti fi un exemplu!

Totusi, nu parerile mele sunt cele mai importante, ci ale voastre! Asa ca … acest articol pe care il citesti acum este incomplet si aproape degeaba daca nu lasi un comentariu cu raspunsul si opinia ta la intrebarea cu care am inceput. De ce? Pentru ca degeaba scriu eu un articol super-mega-bestial despre ecologizare, masuri, s.a.m.d. daca cei care il citesc nu se implica destul. Deci, hai sa facem un pact ;)! Eu spun in acest articol ce am putea face noi, oamenii de rand, ca sa avem o Romanie mai curata, pentru ca in primul rand trebuie sa ne uitam „la noi in curte” inainte de a da vina pe ceilalti pentru necazurile noastre (eu printre altele sunt si trainer de vanzari si dezvoltare personala si veti observa des ca opiniile mele se indreapta mai mult inspre ce putem face noi insine decat inspre a ne plange de ce nu-si fac altii treaba :)), iar voi (cei care cititi acum acest articol) va strangeti toate frustrarile, le reformulati pozitiv (e greu, dar se poate ;)) si lasati acum un comentariu in care sa scrieti ce masuri ar putea lua autoritatile pentra a avea o tara mai curata. Ce ziceti, va bagati ;)? Astfel, vom participa la acest concurs impreuna, iar daca voi castiga un premiu promit ca il voi oferi mai departe ca premiu intr-un viitor concurs de pe GSMRo.ro (mai putin guest post-ul pe care il voi scrie personal daca va fi cazul sa fac acest lucru).

Asa este, telefoane mobile polueaza atat prin procesul de fabricatie cat si prin faptul ca fiecare le arunca pe unde apuca cand nu le mai folosesc. Orice magazin din Romania care comercializeaza echipamente electronice si electrice este obligat prin lege sa-ti preia deseurile de acest gen, gratis. Nu am sa te aburesc cu chestii de genul "mergeti intr-o locatie specializata pentru a arunca echipamentele electronice ca sa avem o tara mai curata". Nu, ca nimeni nu stie clar unde este aceasta locatie specializata pronuntata uneori atat de generic. Mergeti la orice mare magazin ce vinde astfel de echipamente si ar trebui sa va ajute gratuit sa aruncati gunoiul de tip electric sau electronic in conditii ecologice.

Asa este, telefoane mobile polueaza atat prin procesul de fabricatie cat si prin faptul ca fiecare le arunca pe unde apuca cand nu le mai folosesc. Orice magazin din Romania care comercializeaza echipamente electronice si electrice este obligat prin lege sa-ti preia deseurile de acest gen, gratis. Nu am sa te aburesc cu chestii de genul "mergeti intr-o locatie specializata pentru a arunca echipamentele electronice ca sa avem o tara mai curata". Nu, ca nimeni nu stie clar unde este aceasta locatie specializata pronuntata uneori atat de generic. Mergeti la orice mare magazin ce vinde astfel de echipamente si ar trebui sa va ajute gratuit sa aruncati ecologic gunoiul de tip electric sau electronic.

Probabil, multi se asteapta sa scriu ca daca suntem un blog despre telefoane mobile este important sa ne gandim cat de mult polueaza procesul de fabricare a acestor dispozitive si cat de mult ne afecteaza ele viata apoi. Asa este. Perfect deacord. Dar nu asta ne omoara tara. Aici intervine intrebarea mea fundamentala: este suficient sa ai bun simt? Probabil ca da, daca vorbim de o tara mai curata. Ca sa ai bun simt nu trebuie sa fiii nici destept, nici inteligent, nici ambitios, desi bunul simt te face constant sa devii asa. Ca sa ai bun simt nu trebuie decat sa respecti niste reguli de bun simt pe care orice om cu bun simt le transmite din generatie in generatie si orice om cu bun simt le cunoaste si le aplica. Da, din pacate nu e suficient doar sa cunosti ce inseamna sa ai bun simt si sa caracterizezi un om cu bun simt. A avea bun simt e greu si presupune un efort suplimentar. Totusi … de ce alegem de multe ori cealalta cale? Simplu … pentru ca e mai simplu si avem impresia ca in centrul universului nostru, noi de fapt, … noi insine, avem suficient de multe probleme … ca „si asa e saracie„, ca „e greu tare„, ca „am fost si bolnavi cand eram mici” si ca … nu mai conteaza acum unde arunc o hartie, un pet, un chistoc de tigara ca … vorba aia … „lasa domle` ca la cati arunca aiurea, ce arunc eu unde nu trebuie nu mai conteaza si nu se observa„.

Oameni buni, NU e o scuza! NU exista scuze pentru a ne bate joc de mediul in care traim indiferent ca e vorba despre Romania sau despre Botswana. Unde mergem trebuie sa ne comportam responsabil si sa avem grija, doua puncte :): unde aruncam gunoiul, cum ne educam copii, cum ne educam pe noi, cum ne mentinem obiceiul de a arunca gunoiul unde trebuie chiar daca uneori presupune un efort suplimentar, cum ne mentinem un sistem de control astfel incat sa ne asiguram ca ai nostri copii isi mentin educatia oferita si cum ne mentinem educatia si comportamentul pozitiv pe care l-am dobandit noi insine.

Ai avea curajul sa procedezi ca femeia din aceasta imagine si sa arunci corespunzator un gunoi aflat atat de aproape de un cos? Unii stiu ca o faceti deja.

Ai avea curajul sa procedezi ca femeia din aceasta imagine si sa arunci corespunzator un gunoi aflat atat de aproape de un cos? Unii stiu ca o faceti deja.

Da, e vorba despre a mentine, a pastra, ca orice vorba din batrani are un sambure de adevar si imi aduc aminte de ce imi spunea mama cand eram mic … „Gabita, curatenia sa zicem ca e usor de facut pana la urma, dar e tare greu de pastrat. Fa mama curatenie fa, dar pastreaza mama ca ai sa vezi ca dupa ce faci tu ai sa fii mai atent la cum se pastreaza.” Sper ca nu v-am socat cu un astfel de articol pe GSMRo.ro 🙂 (nu ma refer la continut ci la subiectul abordat si felul meu de a spune „pe bune”), dar stiu sa scriu si in acest stil ;)! Dragii mei, nici macar nu am implinit 25 de ani si pot observa fara probleme ca vina pentru aceasta Romanie in care traim o purtam cu totii pe umerii nostri intr-o mai mica sau mai mare masura. Tot intr-o mai mica sau mai mare masura ne meritam soarta. E greu de acceptat si de digerat, dar asta e parerea mea. Tot parerea mea este ca oricand ne putem schimba, ne putem depasi conditia, putem realiza impreuna o Romanie mai curata. Chiar daca ai impresia ca nu conteaza actiunile ecologice pe care le faci, crede-ma ca acest lucru conteaza. Daca nu pentru oamenii numerosi care ar putea sa te aplaude daca te-ar vedea si nu te vad, macar conteaza pentru natura care te inconjoara. Chiar daca nu are gura sa iti multumeasca, crede-ma ca iti va fi mai recunoscatoare decat un om care te felicita si apoi uita de tine si de ce ai facut tu bun pentru natura, pentru ca … din pacate … se intoarce la ce scriam mai sus … probleme mai importante, saracie, boala copilului🙂, etc.

Actioneaza acum ca sa nu se mai poata realiza astfel de fotografii in Romania. Un prim pas este sa-ti exprimi opinia si sa te implici. Orice implicare oricat ar fi de mica va conta cu siguranta. Multumesc si multumim!

Actioneaza acum ca sa nu se mai poata realiza astfel de fotografii in Romania. Un prim pas este sa-ti exprimi opinia si sa te implici. Orice implicare oricat ar fi de mica va conta cu siguranta. Multumesc si multumim!

Dar tu ai suficient de mult bun simt si suficient de mult creier ca sa intelegi asta si absolut tot mesajul pe care vreau sa-l transmit. Scuzele si motivele care intaresec mereu de ce nu se poate face ceva vor exista intotdeauna si vor parea mai credibile decat indemnul meu, dar … sunt exclusiv pentru oameni slabi.

Tu daca ai avut rabdare sa citesti articolul meu pana aici inseamna ca nu esti un om slab si chiar ai bunul simt de care avem cu totii nevoie pentru o tara mai curata. Restul care au ajuns la acest articol din greseala cautand o informatie despre un telefon mobil il pot citi si ei si comenta fara probleme, ca GSMRo.ro ofera si va oferi informatii despre telefoane mobile tot timpul, nu va faceti griji de acest aspect😉. Pare filosofic, dar nu e :)! E simplu :)! Astept sa-mi scrii in comentariu si ce te astepti sa faca autoritatile romane pentru o Romanie mai curata. Constructiv si pozitiv. Eu mi-am exprimat parerea despre ce am putea face noi … asa cum am crezut eu ca e mai bine. Acum e randul tau!

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

16 comments on “Este suficient sa ai bun simt?

  1. Pingback: Cautam Ambasadori Umbrela Verde in blogosfera! | feedarts.ro Feed Directory

  2. MATYAS DENES
    30/06/2011

    din pacate bunul simt nu e de ajuns de mult timp.trebuiesc luate masuri dure,cu sanctiuni severe pt toata lumea!si in plus trebuie incurajata initiativaprin metode diverse.

    • marianion
      30/06/2011

      Subscriu intru-totul!

  3. instcris
    30/06/2011

    Dupa parerea mea, ar trebui sa apara mai multe articole pe aceasta tema in ziarele locale pentru a costientiza localnicii despre pericolul iminent al distrugerii mediului si pentru a le arata modalitatile de indreptare a acestei situatii, apoi ar trebui sa se treaca la fapte- organizarea unor colectari de produse electrocasnice vechi, instalarea unor tomberoane pentru a se recicla selectiv gunoiul,amenajarea mai multor spatii verzi pe care sa se afle pancarde cu inscriptii ecologice.

  4. MadMike
    30/06/2011

    Ti-ai pierdut lejer 1-2 ore daca nu mai bine pentru care iti multumim. Eu sunt de parere ca bunul simt a disparut de mult si sanse sa-l mai recuperam sunt mici. Poate ca asta este si principalul motiv pentru care suntem diferiti de restul tarilor civilizate.
    PS Gabriel, eu as mai adauga ceva: Bun simt si RESPONSABILITATE, care, si ea a disparut in timp…

    • Gabriel Ursan
      30/06/2011

      Asa este MadMike! Bunul simt fara responsabilitate s-ar putea sa nu fie suficient uneori!

  5. carmen elena
    29/06/2011

    ca sa fie apropiat temei situl🙂 am putea invata sa ne reciclam rablele de telefoane, eu am in dotare cel putin 3 tel, astept nemurirea sufletului sau doar cineva sa ma stimuleze sa le arunc la locul potrivit chiar si cu un breloc sau un voucher sau un sticher ori o melodie ptr telefon🙂 si astfel sertarul se curata si devenim mai responsabila

  6. Costy
    29/06/2011

    Articolul este unul foarte bun, dar nu are ce cauta pe un site de telefoane mobile.

  7. Geo
    29/06/2011

    am observat ca cei ce arunca gunoiele pe strada si in locurile de camping se cred smecheri ca ei pot sa arunce gunoaiele pe jos, iar altii stau sa isi stranga gunoaiele in pungi.
    este vorba de mentalitatea unora fara educatie, ar trebuii facute la scoala si are de educatie ecologica

    in Barcelona am intalnit un caz unde un turist a aruncat o inghetata pe jos, si la 3 m era un cos de gunoi. iar o doamna in varsa a chemat politia si a dat amenda acelui individ plus ca a trebui sa curete si inghetata de pe jos.

    la noi nu stiu daca venea politia daca eu ziceam ca am vazut pe unu care a aruncat inghetata pe jos :))

  8. marianion
    29/06/2011

    Felicitari pentru articol! BRAVO!
    Unde e societatea civila in ROMANIA?
    Opinez ca numai prin respectarea legilor actuale e suficient sa se puna ordine. Adica cei platiti sa impuna respectarea legii s-o faca fara discutie. Problema e ca la noi autoritatile se fac ca-si fac datoria. Adevarul e ca cei din fruntea statului sunt principalii vinovati de nerespectarea legilor in ROMANIA.
    Dar, cine-si accepta soarta si-o merita!

    • Gabriel Ursan
      29/06/2011

      Multumim frumos pentru aprecieri! Sper ca impreuna si cu alti oameni care ni se alatura sa contribuim cumva macar la minuscula schimbare in bine din acest punct de vedere.

      • marianion
        30/06/2011

        Urgent, primele masuri, dupa parerea mea:

        – autoritatile competente sa instaleze suficiente tomberoane, cosuri de gunoi, etc.;
        – atentionari si reclame prin massmedia;
        – serviciile locale de interes public sa-si faca datoria regulat si continuu in a goli tomberoanele, cosurile de gunoi, etc.;
        – amenzi severe….amenzi severe…. amenzi severe…

        Apoi, apar SIGUR si rezultatele.

  9. carmen elena
    29/06/2011

    buna! Chiar imi place articolul si ideea in sine mi se pare de o mare importanta.
    Am un exemplu concret app de bunul simt pe care nu il avem vis a vis de ideea de a trai printre oameni/ cu oameni.

    Obisnuiesc sa ies cu rolele pe faleza, multe persoane obisnuiesc sa isi plimbe cainii pe faleza insa unul a considerat ca e de bun simt sa isi lase cainele sa faca nevoile fix in mijlocul strazii/ alee pietonala, desi si intr-o parte si in alta exista iarba mult mai interesanta ptr un animal. M-am oprit si l-am rugat sa isi mute cainele si sa ia excrementele…normal ca m-am ales cu injuraturi …

    Morala ar fi🙂 si ideea personala – amenzi!!!
    Sa se dea amenzi ptr depozitare gunoi, ptr aruncarea hartiilor langa cos. pe strada, pus multe afise ptr responsabilizarea oamenilor, politisti comunitari sunt la tot pasul!

  10. Vlad
    29/06/2011

    foarte tare articolul…acest site este despre telefoane si voi ajutati si mediul…bravo

    • Gabriel Ursan
      29/06/2011

      Multumim frumos! Te invitam sa-ti exprimi inclusiv parerea despre ce ar putea face autoritatile pentru a avea o tara mai curata!

Scrie un comentariu!

