GSMRo

Alege Inteligent

Smartphone-urile si cresterea vanzarilor!


De vazut obligatoriu asa ceva! Iata cum o companie a reusit cu ajutorul smartphone-urilor sa urce de pe locul 2 pe locul 1 fara a mari numarul de magazine. Vorbim despre o companie Sud-Coreeana cu renume care nu putea urca pe locul 1 in piata in care activa datorita faptului ca cei de la concurenta aveau un numar mult mai mare de magazine si din punct de vedere fizic, compania Tesco nu putea fi la indemana clientilor chiar oriunde, indiferent cat de buni erau. Dupa studii indelungate de piata si-au dat seama ca foarte multi coreeni erau obositi, aglomerati si neinteresati de unde isi fac cumparaturile zilnice, saptamanale sau lunare. In acest caz, compania Tesco (care si-a schimbat ulterior numele in Home plus) s-a hotarat sa se apropie de potentialii clienti direct in drumul lor catre serviciu sau catre activitatile urgente care le taia din cheful de cumparaturi.

Scanezi codul de bare in format QR direct de langa produs, iar daca a venit metroul in tre timp, iti poti continua linistit cumparaturile online in drum spre serviciu.

Scanezi codul de bare in format QR direct de langa produs, iar daca a venit metroul intre timp, iti poti continua linistit cumparaturile online in drum spre serviciu.

Au plasat rafturi virtuale de produse la metrou. Nu va ganditi acum la filme SF. Au folosit o metoda mult mai simpla: au editat afise care sa expuna produsele exact ca pe raftul magazinelor lor si le-au lipt pe panourile publicitare de la metrou. Orice posesor de smartphone putea vedea pretul si putea cumpara produsele respective direct cu smartphone-ul lor scanand doar codul QR aferent fiecarui produs in parte. Scanand acest cod, clientul era trimis direct online pe supermarketul respectiv astfel incat sa cumpere de acolo si cand isi finaliza cosul de cumparaturi, acestea sa-i fie trimise direct acasa. In acest fel economisea timp, dar se si pastra o experienta de cumparare aproape reala, afisele realizate excelent oferind o senzatie exact ca in magazin😉. Daca vreo firma de publicitate sau vreun colos de supermarket-uri a citit despre aceasta idee prima data pe GSMRo.ro, le multumim anticipat ca au ales sa puna sigla noastra pe primul lor afis🙂 ;)! Mai multe detalii va invit sa vedeti in videoclipul de mai jos pe care daca nu l-ati vazut inseamna ca ati citit degeaba ce am scris eu. De ce? Pentru ca exprima mult mai bine vizual si auditiv ce anume pot exprima eu prin scris.

Ce parere aveti despre aceasta metoda de marketing? Ar prinde si in Romania?


About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

7 comments on “Smartphone-urile si cresterea vanzarilor!

  1. cristy21steaua
    01/07/2011

    Ca de obicei coreenii sunt primii.🙂
    „Poate” peste 2-3 ani o sa avem si in romania asa ceva…
    „Poate” peste inca 2-3 ani de la aparitie o sa fie ceva utilizatori care ar folosii acest serviciu🙂

  2. MadMike
    01/07/2011

    Smartphone-urile au cam devenit „un MUST” in zilele noastre, si daca n-ai smartphone ai tableta. Motivul? Dorinta de socializare si navigare pe internet de pretutindeni. Si vor creste in continuare, garantez asta. In alta ordine de idei, eu cred ca in unele situatii s-a ajuns prea departe, cand spun ca mai exista si persoane ce pmerg pe strada cu telefonul in ochi si dau like-uri pe facebook. Este cealalta extrema.

  3. Ciprian
    01/07/2011

    Salutare!
    Vin si eu cu un mic comnetariu si daca imi va da voie Gabi si cu o poza care sa demonstreze ceea ce zic.
    Campaniile agresive de marketing cu smartphone-urile deja nu mai sunt o noutate. In Bucuresti in majoritatea marilor intersectii sunt deja postate bannere si mesh-uri gigantice. Ce credeti ca sunt pe acele bannere? Nimic mai mult decat diverse reclame la produse/servicii si codul aferent. De exemplu chiar azi dimineata la intersectia M.Eminescu/Dorobanti am vazut unul cu asigurari. Doar coreenii au smartphone-uri? Eu zic ca te inseli amarnic. Nu vorbim acum de mediul rural unde abia acum se introduc calculatoarele si internetul ci vorbim de orase, unde in opinia mea 1 (unul) din 10 (zece)locuitori are smartphone. E posibil sa ma insel eu si sa fie cota de piata a smartphone-urilor mult mai mare, dar prefer sa cred ca asa e. Eu personal am un iPhone si nu l-as schimba pentru nimic in lume inapoi cu un telefon normal. In total am 3 (trei) smarphone-uri cu sisteme de operare diferite. Dar in principiu toate fac aceeasi treaba : imi usureaza munca si viata. De cate ori nu ati fost prinsi intr-un ambuteiaj in trafic, suficient de mult timp incat sa trimiteti 1,2 mail-uri, sau pur si simplu sa aveti un chat deschis pentru a sta in legatura cu diverse persoane (colegi, colaboratori, prieteni, familie, etc)?
    Cand faceti „AFIRMATII GRATUITE” gen „romanii nu au bani” ganditi-va de 2 (doua) ori. Romania a ajuns mai ceva ca S.U.A.: Tara tuturor posibilitatilor.

  4. Petre
    01/07/2011

    O idee isteata aplicata la locul potrivit.
    Bravo lor!

  5. Vlad
    30/06/2011

    + nu au romanii smarphone-uri…si cu nokia 1100 chiar nu se poate =))

  6. Vlad
    30/06/2011

    eu cred ca nu…sincer…in korea probabil oamnei au bani in buzunar (la ei) mai multi ca si romanii … cunastem toti acum problemele finaciare ale Romaniei

  7. Gabriel Ursan
    30/06/2011

    Multumiri speciale lui Sorin Serban pentru impartasirea acestui videoclip. Cand isi face blog promit ca il bag indiscutabil in blogroll ;)!

Scrie un comentariu!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: