GSMRo

Alege Inteligent

Evolio Neura


Dupa ce toata lumea a scris pe siteurile de specialitate despre Evolio Neura este momentul ca si eu sa spun ceva: sunt mandru ca sunt roman! Probabil ca si eu si Lucian Bute suntem din Galati😉 si de aceea ne place amandurora aceasta vorba🙂 – glumesc🙂. La o privire mai atenta, tableta PC pe nume Evolio Neura este o tableta romaneasca care doreste sa concureze cu iPad 2. Da, ati auzit bine – cu iPad 2, iar daca ne uitam mai atent cred ca face acest lucru foarte bine pentru ca la anumite aspecte tehnice tableta romaneasca Evolio Neura se diferentiaza in mod pozitiv. Inainte de a discuta despre specificatii tehnice, doresc sa mentionez cele doua variante de pret pentru o tableta PC cu asemenea specificatii tehnice: 1.500 lei pentru varianta Evolio Neura doar cu posibilitate de conexiune la internet Wi-Fi (fara soclu pentru o cartela SIM) si 1.900 lei pentru varianta Evolio Neura ce detine si un soclu pentru cartela SIM astfel incat sa putem folosi tableta si pe post de telefon mobil. Preturi „de liber” excelente din punctul meu de vedere. Hai sa vedem cu ce se lauda Evolio Neura …

Pai … tableta Evolio Neura se lauda cu cel mai rapid procesor Dual-Core disponibil pentru tablete PC, mai exact Nvidia Tegra 2 cu frecventa de lucru la 1 Ghz. Ecranul capacitiv are o dimensiune de 9,7 inchi, „stie” multitouch, si este de tipul Wide View Angle (la fel ca displayul unei tablete Apple iPad). Din punct de vedere conectivitate are tot ce trebuie … se conecteaza la o retea Wi-Fi care ofera si internet gratuit, iar varianta ce suporta o cartela SIM se va putea conecta fara probleme la internet si prin intermediul operatorului tau de telefonie mobila incepand cu data de 25 iulie 2011 cand oficialii Evolio sustin ca tableta Neura va fi lansata in retelele de magazine.

Sa fie Evolio Neura un iPad 2 Killer romanesc sau fara o astfel de remarca nu aveau nici o sansa de a iesi in evidenta pe piata? Eu nu ma bag :) - voi ce parere aveti?

Sa fie Evolio Neura un iPad 2 Killer romanesc sau fara o astfel de remarca nu aveau nici o sansa de a iesi in evidenta pe piata? Eu nu ma bag🙂 - voi ce parere aveti?

Memoria interna este de 16GB si consider ca este mai mult decat suficienta, iar daca cineva are nevoie de mai mult spatiu poate extinde capacitatea de stocare a tabletei cu un card microSD de pana la 32 GB. In plus, fata de iPad 2 care probabil se remarca pozitiv prin multe alte aspecte (fanii Apple sa nu impuste editorul/mesagerul :)), tableta Evolio Neura se lauda punctual cu urmatoarele avantaje: are suport full flash (deci „rupe” la capitolul navigare intenet), posibilitatea de marire a spatiului de stocare printr-un card de memorie (exact cum spuneam si mai devreme), USB 2.0, exista un adaptor ethernet („de retea”) ce permite conectarea la o retea LAN (la fel ca un computer normal) si mult mai multe aplicatii gratis (are sistem de operare Android, iar pe Android Market sunt mult mai multe aplicatii gratuite).

Tableta Evolio Neura ruleaza sistemul de operare Android 2.2 Froyo ceea ce poate reprezenta un punct in minus avand in vedere ca exista posibilitatea de folosire a unui sistem de operare Android un pic mai recent. Totusi, producatorii sustin ca sistemul de operare Android 3.0 Honeycomb este deja disponibil si va fi implementat intr-un update viitor dupa lansarea tabletei. La capitolul camera foto se pare ca avem parte doar de o camera frontala de 1.3MP, dar cei care nu sunt pasionati de fotografie si vor folosi tableta PC pe post de tableta PC cu siguranta nu vor avea o problema majora cu acest aspect. Tableta masoara 25x19x1,4 cm si cantareste 780 grame pentru versiunea 3G (cea cu suport de cartela SIM), cea fara suport cartela SIM (versiunea Wi-Fi) cantarind cu 20 de grame mai putin, adica 760 de grame.

Evolio Neura este comparata cu o tableta de care am auzit acum prima data: Malata Zpad T8?

Evolio Neura este comparata cu o tableta de care am auzit acum prima data: Malata Zpad T8?

Cautand „nod in papura” putem spune ca nu toate componentele sunt fabricate in Romania si ca Evolio Neura este asamblata in China la fel ca si un produs Apple original – asta am citit pe alte bloguri care copiaza stiri (nu-mi sta in caracter sa dau nume si sa intru in conflicte online) si probabil au vrut sa iasa in evidenta pentru ca majoritatea celor care au un cuvant de spus in acest domeniu in Romania au avut un ton foarte pozitiv si frumos in ceea ce priveste Evolio Neura – Dan Dragomir, connect, mobilissimogo4it si multi altii cu care sunt deacord. In plus, unii mai spun ca Evolio Neura este o copie relativ fidela a unei tablete cel putin la fel de putin cunoscuta deocamdata (din punctul meu de vedere) pe nume Malata Zpad T8. Totusi, despre tableta Evolio Neura pana si siteurile de specialitate internationale au scris in mare parte de bine si recunosc ca am incercat un fel de sentiment de mandrie. Totusi, parerea cititorilor GSMRo.ro primeaza si va invit sa-mi lasati un comentariu la acest articol cu tot ceea ce credeti despre tableta romaneasca Evolio Neura. Nu, nu e nici articol sponsorizat si nici nu lucrez la Evolio🙂 – pur si simplu mi-a placut ce am auzit despre aceasta tableta ;)! Sper ca dupa lansare si teste sa nu insele asteptarile create.

In incheiere citez ce a declarat seful executiv de la Evolio, Liviu Nistoran:

Tableta noastra este un ucigas de ipad intrucat ofera mai mult, la dimensiuni comparabile si la un pret corect. Iata ca si romanii pot lansa in piata un produs de inalta tehnologie, cu performante exceptionale.

Voi ce parere aveti?

Evolio Neura va fi disponiblia in doua versiuni: Wi-Fi si 3G. Daca ai fi sa o cumperi, ce versiune ai alege?

Evolio Neura va fi disponiblia in doua versiuni: Wi-Fi si 3G. Daca ai fi sa o cumperi, ce versiune ai alege?

Evolio Neura

Evolio Neura

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

18 comments on “Evolio Neura

  1. FreeeMan
    02/06/2012

    Majoritatea userilor nu au nici cea mai vaga ideea ce inseamna FullHD si care e diferenta dintre asta si rezolutia display-ului! Asadar, imi voi permite sa comentez desi probabil nu va mai avea cine sa citeasca urmatoarele(am venit si eu dupa un an): Formatul Full HD, inteligentilor, reprezinta 1920*1080! Ceea ce inseamna, desteptii p……ii, ca formatul Full HD poate fi redat si pe un display cu o rezolutie de doar 800*600! Se cheama ppi pixel density, desteptii pi…….ii!🙂 Asadar, eu pot rula un full HD pe un display cu rezolutie mai mica, singurul deficit reprezentand ca pe rezolutia mai mica, full HD este egal cu un clip cu rez egala cu cea a display-ului! Nu stiu daca m-am facut inteles. Oricum, la cat sunteti de smart, nu-mi fac griji in privinta asta. Cu alte cuvinte, tableta poate deschide full HD pt ca si procul grafic ii da voie sa faca asta, insa mari diferente intre un HD si un full HD pe display-ul ei nu se gasesc! Fucking idiots! Sunt satul de destepti care printr-o greseala comica in care au deschis capacul de la carcasa si au descoperit parti hardware, acum stiu toate alea. Reveniti-va!

  2. John Doe
    03/08/2011

    Eu nu stiu de ce sunteti asa de negativisti, sincer nu stiu de ce. Si mie mi-a fost teama cand am cumparat prima tableta de la Evolio, EvoTab-ul, dar dupa ce am butonat-o chiar am fost incantat si sunt in cpntinuare incantat de tableta. Nu vreti sa dati banii inainte pe Neura? Simplu, mergeti in showroom si analizati-o, butonati-o. Cei de la Apple pe asta s-au bazat mereu: brand, forma redusa si calitatea materialelor; publicitatea face mult la ei, practic asta reprezinta Apple la ora actuala: multa publicitate. Credeti ca nu sunt produse pe piata de aceeasi calitate cu produsele Apple? Eu cred ca sunt, dar trendul e trend, multi cumpara Apple mai mult pentru ca asa e trendul decat din motive de performanta. Eu zic ca e de apreciat ca o firma romaneasca a scos o tableta competitiva si incearca sa intre pe piata. Trebuie sa mai trecem cu vederea stangaciile unora, pana la urma suntem romani, mai intalnim si „romanisme”, cum a fost cea cu intratul in concediu si s-a amanat lansarea🙂. Mult suces celor de la Evolio si Allview (ei mai au de lucrat)!

  3. Me
    02/08/2011

    N-am facut nici un apropo ca aceasta stiri ar fi fost o reclama platita, reclama platita e pe mobilissimo, au postat si un soi de review🙂

    Intre timp am observat si altii dezamagiti, prezentarea de marketing necorespunzatoare + rezolutia grafica mai slaba fata de concurenta, 3.x doar promisiune, nu prea impresioneaza ca si design, etc..

  4. Me
    02/08/2011

    Pai dupa spiritul entrepenorial romanesc, s-a mers pe ideea: cumparam 5000 buc. tableta chinezeasca rebranduibila la 200$, bagam reclama puternica ca ce cea mai tare tableta si romaneasca pe deasupra si o vindem cu 600$, profit net ~2mil $, ca romanul nu stie ce e sunt alea specificatii, ce e ala „review”, ii ajunge „tableta”, „ipad killer”, 4 milioane mai ieftin decat ipad -ul si gata, da buzna la pre-order.

    Fara minim 1G RAM, tot procesorul ala e degeaba, fara un update concret la 3.0 iarasi degeaba, rezolutia la ecran putea fi ceva mai mare daca vroia sa aiba specificatii hardware peste medie.

    Si totusi, review -urile, care sa nu miroasa a reclama platita, unde sunt?

    • Gabriel Ursan
      02/08/2011

      Eu te pot asigura doar ca Evolio nu a platit nici un ban pentru acest articol de pe GSMRo.ro. Pur si simplu am considerat ca e o stire interesanta despre care meritsa sa scriu si eu. Iti dau dreptate 100% legat de exprimarile gen iPad Killer sau alte chestii pompoase. Totusi, nici asa nu cred ca se va inghesui prea multa lume sa cumpere aceasta tableta, sincer🙂.

      Cat despre review, nu putem afirma ca am facut un review atat timp cat nu am pus mana pe respectiva tableta si nu am testat nimic😦. E doar o prezentare formata din informatii de pe internet puse cap la cap si presarate cu opinii personale. Daca cineva va dori sa ne trimita aceasta tableta pentru review e ok, daca nu, eu nu o cer nimanui pentru ca sunt suficiente alte lucruri interesante despre care pot scrie articole.

      P.S.: Asa e – un procesor puternic fara RAMpe masura se cam iroseste.

  5. USer
    02/08/2011

    de ceva vreme ma gindesc ca mi-r place o tableta si incerc sa ma informez, si chiar am fost placut surprins sa aflu (din cercul de prieteni) ca exista o tableta romaneasca si chiar m-am gindit: ce bine! apoi, cautind pe net (pe „goagal”) constat cu surprindere ca cei interesati posteaza mai multe informatii decit producatorul, si imi zic:pacat!

    adica: se pare ca cele 2 versiuni nu difera doar prin modulul 3g ci si prin ram, de aceea apar 2 variante, cu 1gb si 512mb, dar am gasit informatia pe alte site-uri, la fel ca si cea despre rezolutie.

    ma gindeam ca la o initiativa laudabila – cred ca proiectul e bun! – ar merita prezentarea proprie sa fie cit mai corecta, deoarece, fiind un produs nou, neverificat, lumea are o mica retinere si atunci orice nepotrivire se interpreteaza in mod negativ.

    inca o data doar opinia mea…….

    cu stima

    • Gabriel Ursan
      02/08/2011

      Multumesc frumos de informatie stimate domn. M-ati scutit de mult timp pe care urma sa il folosesc pentru cautari pe internet. Am retras toate informatiile legate de rezolutia Full HD mentionate in acest articol, astfel incat sa fie conform cu realitatea demonstrata de comentatorii respectivului articol publicat pe HotNews.

  6. Emi
    26/07/2011

    si mie mi-e frica de dezamagire si parca nu as da 1900 lei pe un produs pe care nimeni nu l-a testat. sunt in cautarea unei tablete. mai astept dupa lansare pozitii si reviewuri pentru a ma hotari

    • USer
      01/08/2011

      Buna Ziua!

      Am vazut ca ati scris ca reda rezolutie video full hd cind, de fapt am inteles ca ecranul are rezolutie de 1024×768 si deci nu full hd.

      Mai cred ca se spune corect „copiaza stiri” si nu „copie stiri”.

      Pacat ca la nivel de prezentare ne laudam cu ipad killer si cel mai puternic procesor cu tegra 2 la 1ghz cind pe piata sint deja tablete cu hardware mai puternic si nu este foarte clar nici cit de mult ram are, o data are 1gb, apoi in cartea tehnica are 512 mb?!

      Cu stima

      • Gabriel Ursan
        01/08/2011

        Buna ziua! Va multumesc foarte mult pentru comentariu si observatie! Am corectat din „copie” in „copiaza” si imi cer scuze pentru aceasta greseala de calasa a IV-a🙂. Cat despre rezolutia Full HD, cei de la Evolio sustin ca asa e desi aveti dreptate tehnic vorbind.

        Mai caut informatii si modific relatarile din articol in zilele urmatoare daca se dovedesc ca fiind incorecte – legat de rezolutie. In rest, va mai astept pe GSMRo.ro cu pareri constructive la fel ca cele exprimate in acest comentariu. Multumesc frumos!

        • USer
          02/08/2011

          nu vreau sa fiu circotas, dar totusi, de ce oare ne place sa ne aruncam asa „cu capul inainte” si sa ne credem cei mai buni? cel mai mult m-a deranjat declaratia cu ipad/xoom killer. nu era decent oare sa prezinte produsul ca o idee antreprenoriala romaneasca cu speranta unui succes bun si cu priza in piata?
          produsul pare bun dar „penele de paun” strica imaginea…doar opinia mea……

          cu stima

          • Gabriel Ursan
            02/08/2011

            Adevarul este ca Liviu Nistoran, CEO AllView, s-a cam „aruncat cu capul inainte” declarand „ce a declarat” despre Evolio Neura, dar altfel nu cred ca putea atrage atentia asupra noii tablete Evolio. Macar acum numele de Neura este destul de mediatizat chiar daca multi deja incep sa-l asocieze cu un lucru supra-apreciat.

  7. Me
    18/07/2011

    Daca erau baieti destepti si siguri pe calitate, trimiteau cu 2-3 saptamani inainte de lanasarea oficiala, 5-6 bucati prin tara pentru review -uri publice.

    Dar vad ca prefera sa incurajeze la precomenzi pentru un produs care pe la noi cel putin, nu l-a vazut nimeni.
    18 milioane nu e o suma pentru care sa=ti permiti sa zici „n-a fost chiar asa bun, asta e..”.

    Aiurea..

  8. Me
    16/07/2011

    Pai zice ca ruleaza filme fullHD, dar care este rezoluatia ecranului?
    Ca am observat ca de asta se fereste cam toata lumea sa vorbeasca.

    Pe urma, nu conteaza doar specificatiile ci si cum e realizata.
    Poate fi plastic ieftin, care se indoie cand o apuci, ecran care se zgarie usor, driverele nu sunt bine implementate si se blocheaza des, partea de radio probleme cu semnalul, touch -ul sa nu fie satisfacator, etc..

    Si lipseste totusi ceva..gps -ul.

    Iar pretul pentru o chinezarie branduita romaneste, e putin cam piperat. Dar sa zicem ca e lansare si de asta.

    Iar daca update -ul la 3.0 este doar promisiune, promisiune s-ar putea sa ramana, multi l-au prezentat ca fiind sigur si uite ca se pare ca nu e..

    Cu 2.2 si un 3.0 incert cand deja se anunta cele cu 4.0 nu e prea inspirat.

    • Gabriel Ursan
      17/07/2011

      Am verificat si are si GPS. Legat de celealte aspecte mentionate de tine nu pot decat sa-ti dau dreptate – pana nu vedem concret ceva nimic nu e sigur.

  9. cristy21steaua
    16/07/2011

    Cu toate ca pare mai buna decat ipad 2… romanii daca au bani tot ipad isi iau..

    „bine ma.. poate sa fie a ta mai buna.. ca a mea e
    „americana” si stii tu.🙂 „

  10. Pingback: AllView F2 Crony | GSMRo

Scrie un comentariu!

