GSMRo

Alege Inteligent

Telefon Dual SIM cu Android


Gigabyte GSmart G1310 nu stiu daca este primul smartphone Dual SIM cu Android, dar este cu siguranta primul care mi-a atras atentia in mod pozitiv. Despre Gigabyte GSmart G1310 stiu ca s-a mai scris inca de la inceputul acestui an pe blogurile romanesti de specialitate, dar din informatiile pe care le am, modelul acesta de telefon este din ce in ce mai aproape de Romania. TeoreticGigabyte GSmart G1310 Dual SIM ar trebui sa fie disponibil din luna iulie 2011 pe piata si practic l-am gasit aici (click) si aici (click). Pretul este putin peste cel vehiculat la inceput in jurul sumei de 170 de euro, dar probabil si TVA-ul are partea lui de vina :)). Pentru un Dual SIM cu sistem de operare Android nu mi se pare deloc un pret mare, sincer.

Smartphoneul Dual SIM cu Android, Gigabyte GSmart 1310, functioneaza cu doua cartele SIM in acelasi timp, dar foloseste conexiunea la internet doar de pe o singura cartela.

Smartphoneul Dual SIM cu Android, Gigabyte GSmart 1310, functioneaza cu doua cartele SIM in acelasi timp, dar foloseste conexiunea la internet doar de pe o singura cartela.

Gigabyte GSmart G1310 Dual SIM este un smartphone pe care ruleaza sistemul de operare Android 2.2 Froyo ceea ce nu este deloc rau. Pe cei care nu au auzit pana acum de firma Gigabyte tin sa ii informez ca este unul dintre cei mai mari producatori de componente IT din lume, in mod special placi de baza si placi video, deci puteti avea toata increderea in brandul Gigabyte😉. Trecand la specificatiile tehnice legate de rolul sau de Dual SIM, trebuie sa precizez ca functioneaza cu doua cartele SIM in acelasi timp, dar ca doar de pe o singura cartela SIM (SIM 1) se va putea conecta la reteaua 3G si implicit, la internet. Asta inseamna ca pentru convorbiri si mesaje text il putem numi Dual SIM, iar pentru navigare pe internet il putem numi single SIM din cauza ca se poate folosi doar de resursele (traficul de internet) a unei singure cartele. Acest lucru mi se pare absolut normal. Despre capacitatea lui de a primi apeluri simultan pe ambele cartele SIM inca nu sunt informatii concrete – daca pun mana pe unul testez si va spun exact ca si in cazul lui Nokia C2-00 Dual SIM.

Tehnic vorbindGSmart G1310 masoara 113.5 x 60 x 12.9 mm si cantareste 117 grame. Diplayul touchscreen este capacitiv si reda pana la 256 de mii de culori intr-o rezolutie de 320 x 480 pixeli (3.2 inchi). Mai putem mentiona un optical trackpad in partea centrala de jos si … bineinteles, tehnologii precum accelerometru de autorotatie si senzor de proximitate. Procesorul este unul simplu (chiar mai mic decat la Samsung Galaxy Mini) cu frecventa de lucru de 528 MHz, 512MB ROM si 256 MB RAM. In concluzie, nu putem sa ne asteptam nici o clipa de la Gigabyte GSmart G1310 ca va fi un smartphone rapid si performant, ci doar putem sa ne asteptam ca va fi ceea ce pretinde a fi🙂, adica un smartphone cu Android ce functioneaza simultan cu doua cartele SIM.

Gigabyte GSmart 1310

Gigabyte GSmart 1310

Partea frumoasa este ca acest smartphone respecta toate standardele sistemului de operare Android pe care trebuie sa le indeplineasca orice smartphone ce „doreste” sa aiba parte de o portie buna de Android. Ma refer la faptul ca se poate conecta la o retea 3G a operatorului de telefonie mobila pentru a naviga pe internet la viteze respectabile daca operatorul o permite. In plus, exista si posibilitatea de a se conecta la retele wireless ce ofera internet gratuit astfel incat sa nu mai fie nevoit utilizatorul sa consume din traficul date pentru downloaduri mari. Mai pot adauga la aceste caracteristici si functia de A-GPS ce va permite utilizatorului fara probleme navigarea GPS prin intermediul Google Maps sau prin intermediul aplicatiei iGO pentru Android care nici macar nu solicita conexiune la internet pentru a functiona.

Camera foto de 5 MP va putea realiza fotografii in rezolutii de pana la 2592х1944 pixeli si este insotita de autofocus (o functie a carei importanta am descoperit-o abia dupa ce o aplicatie de scanare a codurilor de bare nu imi functiona din cazua lipsei de autofocus pe o camera foto cu care testam). La acest lucru mai putem adauga functia de Geo-tagging care presupune etichetarea geografica automata a unei fotografii folosind tehnologia GPS. Din pacate, Gigabyte GSmart G1310 Dual SIM nu dispune si de o camera foto secundara pentru apeluri video sau autoportrete si nici nu putem vorbi de posibilitatea de filmare HD, ci doar de posibilitatea de filmare VGA la 15 cadre pe secunda. Din punct de vedere al capacitatii de stocare nu am reusit sa gasesc informatii concrete legate de memoria interna dedicata, dar stim sigur ca telefonul va fi dotat cu un slot de card ce va suporta carduri de memorie de tip microSD cu capacitati de stocare de pana la 32GB.

Ce parere aveti de Gigabyte GSmart G1310 Dual SIM? Credeti ca ar putea fi un Dual SIM de succes?

Ce parere aveti de Gigabyte GSmart G1310 Dual SIM? Credeti ca ar putea fi un Dual SIM de succes?

Legat de culori, se cunosc informatii conform carora acest telefon va fi disponibil atat pe negru (la fel ca in fotografiile pe care le observati) cat si pe auriu ( auriu-sampanie) si alb (alb-perlat). Acumulatorul este un Li-Po de 1260 mAh care se lauda cu vreo 250 de ore de standby si cu vreo 4 ore si jumatate de utilizare/convorbire continua. La un smartphone, in general, autonomia acumulatorului nu e punctul sau forte, iar la un telefon Dual SIM  e cam aceeasi poveste pentru ca practic e ca si cum un singur acumulator trebuie sa serveasca doua telefoane mobile simultan si va dati seama ca pentru a tine doua cartele SIM active in reteaua operatorului de telefonie mobila … este nevoie de ceva energie. Asta inseamna ca vom avea de-a face cu un smartphone Dual SIM cu Android  a carei autonomie de functionare va fi in medie o zi (cam la fel ca la un smartphone foarte puternic, deci nu-i asa rau). E cumva normal si corect avand in vedere ce ofera: sistem de operare Android cu toate facilitatile acestuia, experienta pozitiva de navigare pe internet si doua cartele SIM active simultan.

Voi ce parere aveti despre Gigabyte GSmart G1310 Dual SIM cu sistem de operare Android?

*Sursa foto featured image.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

12 comments on “Telefon Dual SIM cu Android

  1. Dan
    05/03/2012

    salut …. am cumparat cu trei zile in urma un gsmart g1310 si trebuie sa va spun ca sunt foarte nemultumit de performante ….. acumulatorul este jalnic …. fara sa folosesti wi-fi , bluetooth , etc . tine de dimineata pana seara in regim de aprox. 1.5 ore de convorbiri …. are probleme daca vrei sa folosesti tastatura …. procesorul …. extrem de lent …
    …. are si parti bune , insa daca vrei o unealta de care sa te ajuti …. lasa de dorit … poate ca era ok daca ar fi fost la un pret mult mai mic ……

  2. Sinbad
    09/08/2011

    Pot sa va confirm ca am eu unul si nu consuma chiar atat de mult pe cat ati crede, pe mine ma tine aproape 2 zile, partea cea mai misto este ca are un shorcut pe ecran de unde pot opri conexiunea la internet iar treaba asta salveaza iarasi foarte mult din baterie. Oricum eu nu tin smartphoneul conectat la internet non stop, il conecteaz doar cand am nevoie ca nu am chef sa faca el trafic de capul lui.

    • DANIEL
      19/10/2011

      buna o intrebare catre posesori, pana la urma e un dual standby sau un dual Active?
      Adica ce se intampla daca primesc un apel pe SIM2 in timp ce sunt angajat intr-o convorbire pe SIM1?

  3. Pato Basil
    07/08/2011

    pare interesant mobilul asta si dupa cum stii eu sunt interesat de mobilele dual sim, adica eram… fiindca am unul si sunt multumit.

    • Gabriel Ursan
      07/08/2011

      Singura problema e ca s-ar putea sa-i tina destul de putin bateria avand in vedere ca e si smartphone, e si android e si dual sim😀.

      • Pato Basil
        07/08/2011

        asta chiar e o problema… fiindca la lg-ul meu m-am obisnuit sa uit cand trebuie sa-l incarc:)) ma tine o vesnicie!

  4. MadMike
    04/08/2011

    In ultima vreme, durata de viata a acumulatorului scade drastic. Sa fiu sincer cu tine, eu nu as prefera un Android ori iOS ori orice altceva telefon complex DualSim. Eu inteleg prin DualSim un telefon Business, folosit numai pentru a vorbi, ce are o autonomie ridicata a bateriei. Atat! Fara brizz-brizz-uri si alte tampenii.
    Acum, sa gandim logic. Un SmartPhone folosit la parametrii normali, nu te poate tine mai mult de 2 zile bateria, hai sa zicem maxim dar maxim 3 zile. Imagineaza-ti cat poate consuma DualSim-ul, folosind 2 benzi pentru captarea semnalului. Un astfel de smartphone ar ar trebui sa tina bateria, 1 zi? sau cateva ore?
    Mie mi se pare ciudat.

    • Gabriel Ursan
      04/08/2011

      Iti dau dreptate pentru ca sincer sa fiu si eu as alege mai degraba un Nokia X1-01 sau chiar un Nokia C2-00 daca mi-as dori cu adevarat un Dual SIM, iar Android as folosi ca sistem de operare direct pe smartphoneul meu cu single SIM.

  5. pc1990
    03/08/2011

    Nici eu nu cred ca o sa aiba succes din cauza: acumulatorului de 1260 mAh, fata de alte smartphonuri cu „single sim :))” e dual sim asta inseamna ca mananca foarte multa energie. Eu detin un Lg Optimus One P500 (Black) si ma tine bateria in medie o zi si un pic (recunosc stau cam mult pe el ca doar cam de 3 saptamani il am). Nu stiu daca pe GSmart G1310 il va tine o zi bateria, mi se pare ca re putina memorie Ram doar 256 mb, si nu stiu daca in viitorul apropiat va putea face un upgrade la Gingerbread. Un avantaj pe care il are reste rezolutia de 320 x 480 pixeli de 3.2 inchi.

  6. Marian Banceanu
    03/08/2011

    Pai nici eu nu am zis ca ai pretins asta doar am vrut sa te ajut cu aceasta informatie fiindca te intrebai acest lucru si eventual sa clarific si pe cei interesati de telefoane dual sim cu android.
    Intre noi fie vorba nu cred ca o sa aiba prea mare succes asa cum nu au avut nici telefoanele de la Asus (alt colos de componente it si nu numai)

  7. Marian Banceanu
    03/08/2011

    Te clarific eu nu este primul telefon aparut pe piata cu android.Myphone este de ceva vrem in Romania cu telefoane dual sim care ruleaza android si mai sunt si altele dar care nu sunt prezente pe piata din Romania care au apaut inainte de de G1310

    • Gabriel Ursan
      03/08/2011

      Pai nici nu am pretins ca este primul Marian🙂. Probabil s-a inteles gresit din fraza mea pe care o voi cita si ii voi sublinia exprimearea care face diferenta:

      Gigabyte GSmart G1310 nu stiu daca este primul smartphone Dual SIM cu Android, dar este cu siguranta primul care mi-a atras atentia in mod pozitiv.

      Iti multumesc de comentariu si ma astept sa-mi dai unul cat de curand ca sa-i fac un review video pe care tu il vei filma ;)!

Scrie un comentariu!

