GSMRo

Alege Inteligent

Cu telefonul la volan


Cum sunt o persoana care sofeaza destul de mult, am zis ca merita sa scriu un articol in care sa-mi exprim cu adevarat opiniile despre cum ar trebui sa se pregateasca un sofer responsabil pentru a vorbi la telefon la volan. Inainte de a trece la accesoriile GSM necesare unor convorbiri ok in timp ce sofati, trebuie sa va spun de ce e important sa nu fiti orgoliosi si sa folositi cu adevarat accesorii ajutatoare. Pai … luati amenzi daca vorbiti la telefon in timp ce sofati, iar politia rutiera chiar nu iarta astfel de aspecte. Ziceti voi ca nu o si vi se intample nimic niciodata si veti fi iertati „si tura asta”, dar se intampla „neprevazutul” cand iti este lumea mai draga. Apoi … hai sa vorbim despre cum incurcati/incurcam🙂 circulatia cand purtam o discutie intensa in timp ce ne conducem masina si nu folosim nici un accesoriu ajutator. Noua ni se pare ca suntem cei mai buni soferi, dar credeti-ma ca avem cu totii destule frigidere umplute🙂 de ceilalti participanti la trafic pentru ca uneori ne comportam total nauciti in intersectii cu telefonul la ureche, fara sa ne dam seama. Pentru cei care se grabesc sa-mi lase un comentariu in care sa-mi explice ca sunt cei mai buni vorbitori la telefonul mobil in timp ce sofeaza, tin sa le precizez ca negarea e primul semn🙂.

Anvelope de vara

Anvelope de vara

Pai ce ne trebuie …? Daca tot e vara, merita sa avem niste anvelope bune de vara pe care vi le puteti cumpara cu incredere de aici. Daca spuneti ca ati auzit despre respectivul magazin online de la noi poate obtineti si un discount, dar nu promit nimic🙂, ok? De ce va trebuie anvelope bune de vara sau de iarna (ca acuma nu mai conteaza – vorbim la telefon in toate anotimpurile :))? Iti trebuie ca sa tina bine frana in caz ca esti nevoit sa o apesi in ultimul moment si pe alta parte sa economisesti ceva carburant avand in vedere ca e vara si ca deja iti consuma suficient de mult aerul conditionat de la masina. Stiu ce spun pentru ca patesc vara asta asa ceva, iar fiecare element care ma poate ajuta sa economisesc este important pentru ca putin cu putin face mult😉. Legat de anvelope si cat de mult conteaza acestea la economia de carburant va zic din start ca am auzit si eu ca asa este si ca toate legile fizicii sustin acest lucru. Nu cunosc mai multe detalii ca sa sustin o astfel de discutie, va zic din start :D!

E clar ca dintr-un articol in care discutam cum sa vorbim la telefon la volan nu pot lipsi cateva recomandari legate de niste casti bluetooth sau de un suport auto de lipt de parbriz cu o ventuza :D! Aici e simplu si spre deosebire de alte siteuri eu nu am sa va recomand sa cumparati o casca bluetooth scumpa pentru ca diferentele nu sunt foarte mari intre una scumpa si una ieftina.

Casca bluetooth

Casca bluetooth

Eu va propun 2 promotii pe care le-am gasit pe pe eMAG.ro pentru ca deobicei eu imi fac cumparaturile IT&C de acolo si pana acum n-am avut probleme. Merita sa luati in calcul casca bluetooth Nokia BH-109 S daca vreti ceva simplu si trainic sau casca bluetooth Nokia BH-703 daca vreti ceva „o idee” mai deosebit. Aceste casti bluetooth sunt recomandate pentru orice telefon chiar daca folositi Samsung, LG, Motorola, Sony Ericsson, Alcatel, Nokia, etc. Zic asta pentru ca Nokia fabrica sisteme handsfree bluetooth de „cand era lupul catel” si fabrica bine, iar raportul calitate pret e bun. Daca sunteti neaparat fani Samsung sau Sony Ericsson si vreti ca pe castile voastre bluetooth sa scrie la fel nu aveti decat sa navigati prin diverse magazine online dupa bunul vostru plac, adica aici sau aici si sa va alegeti ceva – nu va opreste nimeni🙂. Sfat: nu investiti in castile bluetooth multipoint (care se pot conecta cu doua telefoane simultan) decat daca „va crapa maseaua” si nu aveti ce face pentru ca altfel nu moare nimeni daca va conectati pe rand cu fiecare telefon.

Suport auto universal

Suport auto universal

Am vorbit suficient despre castile bluetooth, dar trebuia sa va dau informatii utile si complete ca altfel nu ma simteam bine🙂. Sa trecem la suportul auto. Aici treburile sunt pe cat de complicate, pe atat de simple. Un suport auto bun se cunoaste in timp si e foarte important sa „tina” bine telefonul chiar si la cele mai „tari” viraje. De ce ne trebuie suport auto? De multe ori in masina ne place sa ascultam muzica sau sa fim atenti la alte aspecte ce tin de trafic si de multe ori telefonul nostru mobil s-ar putea sa nu se faca auzit chiar daca stie sa sune tare. Trebuie sa-l vedem, iar daca este un smartphone trebuie sa-l si folosim uneori pe post de GPS asa ca trebuie sa stea la vedere. In plus, daca ne-am cumparat o casca bluetooth buna cu siguranta vrem sa vedem cui raspundem atunci cand suntem sunati si suntem la volan. Pentru iPhone 4 stiu ca se potriveste bine suportul asta, iar cine vrea un suport original si special pentru Samsung Galaxy S2 poate opta pentru acesta. In rest, eu folosesc acest suport auto universal pe care nu pot sa-l ridic in slavi, dar consider ca are de departe cel mai bun raport calitate pret si se potriveste cam la orice autovehicol sau cu orice telefon. Daca nimic din ce am prezentat nu va multumeste, va invit sa mai vedeti niste suporti auto aici si sa alegeti ce va place.

In rest, stiu ca a fost un articol relativ lung, dar util (zic eu) pentru cei care au cu adevarat nevoie de niste sfaturi utile legate de anvelope🙂, casti bluetooth si suporti auto. Multumesc!

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

6 comments on “Cu telefonul la volan

  1. Petre
    12/08/2011

    Pentru drumurile lungi (peste 100km) folosesc casca BT dat in oras folosesc foarte rar suportul … mai de graba ma uit scurt sa vad cine ma suna

  2. Ciprian
    11/08/2011

    Eu unul sincer, recunosc, nu folosesc casca BT decat daca fac un drum mai lung de 100 km si spre rusinea mea nu o folosesc deloc in oras. Frumusetea nu e cand vorbesti la telefon, ci cand esti in masina si trimiti un SMS/mail…atunci e mai grav, pt. ca atentia este concentrata la telefon, nicidecum la condus. Cand vorbesti la telefon te mai asiguri la schimbarea benzii, mai semnalizezi (doar daca masina e full options pt. ca la restul masinilor nu exista semnalizare in dotarea standard dupa cum puteti observa si voi) si mai pui si frana daca ti se pare ca te apropii prea mult de masina din fata si nu vrei sa pierzi ceva timp pe la asigurari…
    In concluzie: folositi castile BT, chiar si cele cu fir (care in opinia mea sunt mult mai eficiente pentru ca oricum suntem plini de radiatii de la telefoane, laptopuri, routere, etc.) sau macar suportul auto. Cunosc eu o firma in Galati (nu stiu daca mai au si in Bucuresti magazin) care se ocupa de comercializarea produselor IT/GSM…🙂

  3. MadMike
    09/08/2011

    Sa fiu sincer nu am un suport auto sau handsfree, insa, imi las telefonul undeva unde sa pot ajunge foarte usor la el fara a-mi distrage atentia (Intre scaune). De altfel, intr-adevar, e incomod, mai ales cand trebuie sa schimbi viteza, insa ma descurc insa oricum raspund doar in situatia in care stiu ca trebuie sa primesc un telefon important.
    De altfel, sunt multe „domsoare” care vorbesc la telefon si nici nu sunt in stare sa mai tina volanul drept, ori daca se uita in oglinda, trag si de volan automat, asta e problema, adica una e sa te descurci cat de cat cu telefonul si alta e sa devii pericol pe patru roti.
    Sfatul meu: Luati-va un handsfree, nu este o avere, pleaca de la vreo 100 lei (Cele mai ieftine) insa, va scutesc de o posibila amenda, dar pana la urma urmei, e doar o amenda nu e sfarsit de lume, insa va poate proteja viata, ca au fost atatea situatii in care s-au intamplat nenorociri datorita telefoanelor mobile si a lipsei de experienta.

    • Gabriel Ursan
      09/08/2011

      Eu folosesc macar suport auto🙂. Casca bluetooth se foloseste selectiv si … rar, recunosc :D!

  4. Radu Robert
    09/08/2011

    Excelent articol, mai ales partea „high-teck”😉
    Succes.

Scrie un comentariu!

