GSMRo

Alege Inteligent

Recomandare router wireless


Am un buget de maxim 200 lei si vreau sa-mi cumpar un router wireless! Ce imi recomandati sa aleg? Voi incerca in acest articol sa-mi raspund la aceasta intrebare in speranta ca voi ajuta pe cineva, dar ma astept ca si multi alti cititori ai acestui articol sa-si dea cu parerea in comentarii astfel incat sa ajutam cat mai multi oameni care cauta un router wireless si nu vor sa investeasca mai mult de 200 lei (adica inclusiv eu :)).

Inainte de a va propune cateva modele de routere wireless inspre analiza trebuie sa va spun cam pentru ce am nevoie de un astfel de router. Vorbim de un apartament cu 2 camere de aproximativ 60 de metri patrati in care sa am un semnal foarte bun in absolut orice „coltisor„. Internetul va fi furnizat de catre RDS&RCS sau UPC … nu m-am hotarat inca (poate si aici imi dati o mana de ajutor). Hai sa vedem ce routere wireless din categoria asta de pret mi-au atras atentia. Le voi insira in ordinea descrescatoare preferintelor.

Router wireless D-Link RangeBooster DIR-635

Router wireless D-Link RangeBooster DIR-635

Update: credeti ca merita diferenta de pret si sa achizitionez pana la urma Router Wireless D-Link RangeBooster DIR-635 (WRL 300MBPS ROUTER/4P SWITCH RANGEBOOSTER DIR-635 D-LINK)? Am citit cateva reviewuri foarte bune despre el pe internet, iar faptul ca este dotat cu 3 antene omnidirectionale imi va asigura semnal mult mai bun. Valoreaza 339,99 lei aici si cred ca e un pret corect. Sunt dispus sa cheltuiesc si aceasta suma pe el daca imi puteti confirma ca e mult mai bun decat routerele wireless despre care am mentionat mai jos.

Router wireless TRENDnet TEW-652BRP

Router wireless TRENDnet TEW-652BRP

5. Router Wireless TRENDnet TEW-652BRP: 300Mbps, 802.11n, 1×10/100 WAN, 4×10/100 AUTO MDIX LAN, DOUA ANTENE EXTERNE, NAT/SPI. L-am gasit la 123,99 lei aici.

4. Router Wireless Linksys E100: 300Mbps, 802.11n, 1×10/100 WAN, 4×10/100 LAN. Costa 180,99 lei aici.

3. Router Wireless Edimax 802.11n cu 3G: Wireless 150M 3/3.5G broadband router cu 4P 10/100M. Poate fi folosit si cu stick USB ce ofera internet mobil de la vreun operator de telefonie mobila. Poate fi cumparat cu 148,99 lei de aici.

2. Router Wireless Belkin N 300 F5D8236ed4: NETWORKING ACTIVE / BELKIN / Router wireless Belkin N 300, 1xWAN 10/100 + 4 xLAN 10/100, F5D8236. Mi se pare un model destul de atragator care poate fi cumparat cu 169,99 lei de aici.

1. Router Wireless D-Link DIR-615 N 300Mbps: D-Link DIR-615 este un router wireless care respecta standardul 802.11n (Draft), creeat special pentru nevoile utilizatorilor in ceea ce priveste o retea rapida. Conectand DIR-615 la un cablu sau modem DSL, utilizatorii vor putea imparti internet de mare viteza cu oricine din retea si vor putea realiza o retea wireless securizata. Am auzit de acest model ca vine cu o versiune de firmware mai veche, dar ca dupa update merge super. Routerul poate fi cumparat cu 149,99 lei de aici.

Voi ce ati alege sau ce ati recomanda?

Router Wireless N 300Mbps D-Link DIR-615 cu 4 porturi 10 100 Switch

Router Wireless N 300Mbps D-Link DIR-615 cu 4 porturi 10 100 Switch

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

19 comments on “Recomandare router wireless

  1. mihai sb
    26/09/2012

    sa nu faci prostia sa iei un INTELLINET CEL MAI PROST ROUTER ai net doar in acea camera cu routerul

  2. claudiu
    11/09/2011

    nu cred ca diferenta de calitate de la 2 la 3 antene merita pretul..
    eu sunt super multumit de un ASUS WL520GC luat de cca 4 ani si caruia trebuie sa-i fac reset (scos si bagat in priza) cam de 2 ori pe an.
    Am pus pe el ddwrt, un linux in miniatura si mi-a oferit tot ce am nevoie pt configurari si accese, poti verifica pe site-ul lor compatibilitatile.

    si eu recomand d-link sau linksys, cu inclinatie spre d-link.

    ca furnizor de net, rds merge mai bine, dar doamne-fereste sa ai o problema cu net, ca astepti cateva zile sa repare, iar de config router..nici o sansa.

  3. MadMike
    10/09/2011

    @Gabi – Mergi pe D-Link. Prin 4 pereti totusi, ar fi trebuit ceva cu 3 antene, daca nu vrei sa pierzi din semnal (viteza) deloc. Prin 4 pereti, o sa ai totusi 3-4/5 bete la semnal, acum, depinde daca si receiverul (ori WiFi-ul laptopului/smartphone-ului) are acceasi clasa, adica N.
    Acum, decizia iti apartine, dar pentru cele spuse de tine, D-Link-ul este solutia.

    @Radu – Am vreo 5 ani in spate de Retelistica si de Konig nu am auzit, deci refuz sa cred ca ar face ceva de calitate.
    2. Un Linksys de la Cisco ramane un router Cisco, dar nu cred ca Gabi ar da 450-500 Lei, pe un router pe care nu-l poate folosi la capacitatea maxima. Routerele BUNE cisco ajung si la 2500-3000 Lei insa nu ai ce face cu asa ceva intr-o casa.

    D-Link e solutia. Decizia finala e a ta! Sper sa te fi ajutat catusi de putin.

    • Gabriel Ursan
      10/09/2011

      M-ai ajutat foarte mult MadMike si dupa cum observi in clasamentul din articol tot D-Link e pe primul loc si la mine. Sper sa ma descurc cu updateul de firmware.

    • Robert Radu
      10/09/2011

      König Electronics, firma germana cica, printre cei mai tari la ora actuala. Au multe produse (konigelectronic.com) de o calitate superiara. Rootere de tip ADSL Modem/Router, conexiune RJ45 (8/8) Male, protocol 802.11b/g si multe altele. Cu o antena prind semnal prin 2 si 4 pereti (depinde unde ma aflu) si nu imi creaza probleme. Ma rog, era doar o optiune alternativa pentru Gabi, sunt destul de ieftine pentru ce pot, aproximativ 145 RON. Daca nu iti convine, poti alege D-Link-ul. Folosesc si un D-Link DIR 600 si sunt multumit de el.

      • Gabriel Ursan
        10/09/2011

        Si i-ai facut update de firmware la D-Link? Stiu ca si la modelul 600 trebuie …

        • Robert Radu
          10/09/2011

          Nu imi aduc aminte, l-am luat cu ceva vreme in urma. Dar din cate imi amintesc DA. Succes in alegerea modelului perfect.

      • MadMike
        10/09/2011

        Radu, clasa G e limitata la maximum 150mbps banda, adica, daca imparti la 8, o sa aflii viteza maxima ce ti-o permite masurata in MBPS adica download-ul, si asta LAN. WiFi e mult mai mica.
        Clasele N iti permit pana la 300MBPS, adica dublu. Or fi facut si ei 2-3 routere, dar nu pot fi comparati cu „concurenta”.

        • Robert Radu
          10/09/2011

          Am internet de mare viteza prin fibra-optica, iar prin wireless de pe un laptop in 10 minute am download-at un joc de 7 – 8Gb, deci nu pot spune ca se blocheaza la 150Mbps. Ma rog, este o solutie optima calitate pret pentru Gabriel, daca se decide sa-l aleaga.

          • Gabriel Ursan
            10/09/2011

            M-am gandit la ce spunea MadMike si acum imi face cu ochil un model de la D-Link ce este dotat cu 3 antene omnidirectionale. Diferenta de pret nu e mare, dar crezi ca merita? Ce parere ai?

          • Robert Radu
            10/09/2011

            Sa alegi un D-Link ? Merita cu siguranta, sunt foarte ok baietii. La cele 3 antene, viteza nu va fi decat o joaca. Cumpara-l fara sa stai pe ganduri.

    • Gabriel Ursan
      10/09/2011

      M-am gandit la ce mi-ai spus si am mai gasit pe eMAG un model de D-Link cu 3 antene omnidirectionale. Costa un pic mai mult (nu e diferenta mare dupa cum observi), dar mi se pare mult mai ok. Ce parere ai de el? Crezi ca merita?

      • Robert Radu
        10/09/2011

        Sa alegi un D-Link ? Merita cu siguranta, sunt foarte ok baietii. La cele 3 antene, viteza nu va fi decat o joaca. Decizia este a ta, deoarece tu il folosesti mai departe, noi nu incercam decat sa te ajutam.

  4. robert
    10/09/2011

    Domnule Gabriel va recomand din tot sufletul rcs/rds nu stiu cat costa , dar spre norocul.meu stau intr-un bloc din otopeni pe care este situata o antena rds/rcs si va recomand internetul lor impreuna cu un dlink atinge viteze incredibile (mai ales pe samsung galaxy mini folosind opera mini) ca sa numai zic de navigarea pe calculator care e excelenta

  5. Robert Radu
    10/09/2011

    RDS&RCS + D-Link, Konig sau Linksys. Pe primele 2 le detin si sunt foarte foarte multumit de ele. Linksys este foarte popular si ok. Am avut ocazia sa-l testez si am ramas placut surprins de ce reuseste. Alegerea ramane a ta si a celor care mai doresc un rooter bun si ieftin.

  6. MadMike
    10/09/2011

    Bun, am sa te intreb cateva chestii pentru a sti ce iti recomand:
    1) Ce suprafata ai nevoie sa acopere wireless-ul?
    2) Apartament sau Casa?
    3) Prin cati pereti vrei sa treaca semnalul?
    Cam astea ar fi intrebarile mele. Sfatul meu este sa mergi pe ceva cu 2 antene de preferinta D-Link sau TrendNet Nici sa nu-ti treaca prin minte sa alegi ceva de genul Serioux ori ipTime.
    Eu ti-as recomanda D-Link-ul pentru ca sunt foarte stabile, si la serviciu astea se vand cel mai bine.

    • Gabriel Ursan
      10/09/2011

      1. 60 m2.
      2. Apartament.
      3. Daca il pun pe hol in mijlocul casei cred ca 3-4 pereti.

      Multumesc!

  7. Marian Banceanu
    10/09/2011

    Fara Belkin sau Edimax,ambele se deconcteaza des si au viteza slaba de download,nu trec de 3-4 mb pe cablu ca sa nu mai vorbim de wrl.

Scrie un comentariu!

