GSMRo

Alege Inteligent

Sony Ericsson XPERIA X8


Acesta este un guest post scris de MadMike. Pe aceasta cale dorim sa-i multumim pentru contributia adusa blogului GSMRo.ro.

Chiar dacă nu mă pot consider un expert în smartphone-uri sau tehnologiile folosite, îmi pot da cu părerea liber, aici pe blogul lui Gabi, în legătură cu un smartphone ce mi-a picat în mână pentru câteva zile. Este vorba de un Sony Ericsson Xperia X8.

În calitate de necunoscător, pot spune că prima impresie făcută a fost una pozitivă, însă pe parcurs, timp în care am căutat alte smartphone-uri pentru a face a-l compara cu altele, mi-am dat seama că totuşi are câteva neajunsuri, destul de importante din punctul meu de vedere, însă haideţi să le luăm pe rând:

Prezentare Sony Ericsson Xperia X8

Sony Ericsson XPERIA X8

Sony Ericsson XPERIA X8

Design-ul este unul plăcut. Sony Ericsson Xperia X8 prezintă ca majoritatea smartphone-urilor trei butoane, unul cu care puteţi accesa meniul telefonului, un altul pentru Home şi ultimul, pentru a reveni la un meniu anterior, back. În lateral, telefonul prezintă două butoane care au o singură funcţie şi anume, controlul volumului, nu şi Zoom-ul pentru camera foto după cum m-aş fi aşteptat. Deasemenea, display-ul de 3 inch este unul capacitiv, răspunde excelent la comenzi și este suficient de mare astfel încât poți accesa un blog decent, pentru că pe mine asta m-a interesat in primul rând.

Partea inferioară, prezintă o cameră foto de 3.15MP, ce are o calitate decentă în cazul în care o utilizaţi în spaţii deschise, afară. Partea mai puţin plăcută este după cum v-am spus şi mai sus, că nu are niciun fel de Zoom. Bine, nu că aş fi dorit de la o camera a unui telefon mobil să aibă cine ştie ce Zoom, însă măcar acolo 2/4X m-aş fi aşteptat să aibă, mai ales fiind un telefon făcut de Sony Ericsson, ce au revoluţionat camerele telefoanelor mobile prin CyberShot.

La capitolul sonor, telefonul se descurcă destul de bine, pentru că se aude suficient de tare pentru mine (Care sunt un mofturos), astfel încât să nu-i ratez soneria de dimineaţă. La capitolul fidelitate, eu spun că se mai putea lucra câtuşi de puţin, însă mă mulţumeşte calitatea sonorului redată prin căşti, pentru că de altfel, eu vreau să ascult numai eu muzica mea preferată, nu să îi dau drumul în public.

La capitolul performanţe, se mai putea lucra câtuşi de puţin deoarece nu am fost mulţumit, după cum vă voi relata în cele ce urmează.

În primul rând, sistemul de operare este Android 1.6 (Donut), care din fericire poate fi upgradat, însă numai până la versiunea 2.1, unde nu veţi vedea foarte mari modificări. Partea slabă este că numai începând cu versiunea Android 2.2, veţi putea instala diverse aplicaţii pe card-ul MicroSD, iar cum versiunea maxim suportată este 2.1 în cazul acestui smartphone, sunteţi dezavantajaţi destul de mult. Pe lângă asta, memoria internă de numai 128MB își spune cuvântul, în sensul că este destul de mică, și nu poți instala foarte multe aplicații. Procesorul în schimb deși are numai 600Mhz, se descurcă destul de bine, în sensul că în browsing nu apar sacadări, zoom-ul se face instant de altfel, iar în jocuri nu prea am testat, decât cu Angry Birds și s-a descurcat excelent. Memoria RAM măsoară 168MB și deși pare puțin, mie mi-a fost de ajuns. Trebuie să menționez că nu am ținut aplicații deschise în stand-by.

În schimb, mi-a plăcut Google Maps, care-l folosesc pe post de GPS și se descurcă binișor, cu toate că uneori când nu este conectat la mai mulți sateliți, are o marja de eroare destul de mare față de intersecții (50-100 metri) însă cât timp te duce la destinație, eu îl consider ok.

Acumulatorul, ce pot să spun, ca la toate smartphone-urile. L-am testat 4 zile și l-am încărcat de 2 ori, adică bateria ține undeva la 2 zile, însă trebuie să recunosc faptul că l-am butonat destul de mult, și cu WiFi și cu GPS și cu cameră și alte funcții. Părerea mea este că se descurcă binișor, în sensul că măcar un 3 zile tot ține bateria în cazul în care îl utilizați normal, pe post de telefon și nimic mai mult, însă, dacă mă gândesc bine, când îți iei smartphone chiar pentru asta îl iei, să-l butonezi🙂

Păreri PRO și Contra
+ Display-ul capacitiv este incredibil de sensibil
+ Acumulatorul are o durată de viață, normală, aș putea spune.
– Versiunea soft-ului ce nu poate fi upgradată
– Memoria internă destul de micuță

Concluzii
Versiunea Android-ului este un mare minus pe care nu l-am putut trece cu vederea. De fapt, când achiziționezi n smartphone, chiar la asta te aștepți, să poți instala cât mai multe aplicații, însă la acest X8, este destul de greu să faci acest lucru. Experiența în sine cu smartphone-ul este una plăcută.

În final, nu știu dacă este cea mai reușită prezentare făcută vreodată, nefiind un expert în acest domeniu, însă atâta timp cât Gabi mi-a pus la dispoziție GSMRo.ro, am decis să încerc. Aștept criticile voastre🙂.

[nggallery id=28]

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

6 comments on “Sony Ericsson XPERIA X8

  1. Robert Stancu
    12/10/2011

    Stii cumva cat costa ? ca mai bine iti iei un galaxy mini

    • MadMike
      12/10/2011

      600-650 Lei la liber, respectiv gratuit la majoritatea abonamentelor de peste 10Euro/luna.

  2. Danel
    12/10/2011

    Sunt si eu posesor de 2 saptamani al Xperia X8… L-am luat la mana a doua de la un vecin, telefonul dupa cateva luni folosit de baiatul ala, se comporta chiar foarte bine. Primul lucru care l-am facut, flash. 1.6 dupa upgrade. Am citit pe XDA Developers ca poti sa-ti faci upgrade la soft la 2.2 sau 2.3 gingerbread.. sau cum ii zice, nu ma pricep eu la nume de prajituri… Pacat ca nu este lansata o versiune oficiala pt el, ceea ce poti pune 2.2 pe el, este softul de x10 mini care din pacate are mici probleme..

    • MadMike
      13/10/2011

      Danel, telefonul nu este facut sa suporte Android 2.2 sau 2.3 ci maximum 2.1. Eu am incercat sa ii fac upgrade si nici macar nu vede alte versiuni disponibile, iar prin cablul de date sincronizat se comporta la fel. De altfel, si producatorul spune acelasi lucru: Maxim 2.1.
      Sfatul me de necunoscator este sa nu te bagi in soft-ul lui pana cand nu stii SIGUR ce faci.

      • Danel
        13/10/2011

        Imi cer scuze ca dau link-uri… N-am cum sa-ti dau privat. Uite aici, am gasit un tutorial cum sa bagi froyo (2.2) http://www.xperia-x8.com/how-to-install-froyo-android-2-2-into-xperia-x8/ . N-am incercat pentru ca mi-e frica sa nu mi-l stric… Dar am vazut cu ochii mei ca baiatul de la care l-am luat, a avut pe el si 2.2.

        • MadMike
          13/10/2011

          Fiecare face ce vrea cu telefonul sau, insa asta e ceva fortat si garantat e posibil sa-ti pierzi si garantia daca mai ai, daca faci asa ceva. Upgrade-ul „oficial” e pana la 2.1. Restul e „cancan” cum s-ar zice si fiecare isi asuma riscul daca incearca sa faca nu stiu ce improvizatii.
          PS: Cat timp telefonul NU STIE de android 2.2, ai toate sansele ca multe facilitati oferite de 2.2 sa nu functioneze.

Scrie un comentariu!

Information

This entry was posted on 12/10/2011 by in Diverse.
