GSMRo

Alege Inteligent

Calitatea si claritatea sunetului


Calitatea si claritatea sunetului

Calitatea si claritatea sunetului este extrem de importanta si face mereu diferenta atunci cand trebuie sa receptionam emotii si sentimente. Studiile in domeniul NLP (Programare Neuro-Lingvistica) arata ca oamenii receptioneaza si transmit informatii prin mai multe canale senzoriale cum ar fi vizual, auditiv sau tactil. Fiecare dintre noi are un canal senzorial preferat chiar daca in mod normal le folosim pe toate. Canalul senzorial auditiv este printre canalele senzoriale preferate de oameni in ceea ce priveste receptia de informatii, sentimente, perceptii corecte sau pur si simplu stari de spirit. O solutie care sa redea continut audio exceptional poate face diferenta in mod fundamental si ne poate transmite la nivel subconstient daca un joc, un film sau o melodie este cu adevarat de calitate la capitolul sunet, sau nu.

Trecand dintr-o sfera stiintifica, intr-o sfera mai obisnuita vreau sa va spun ca pana si nepotul meu stie cat de importanta este calitatea si claritatea sunetului😀.


Dupa cum observati, acest videoclip a fost inregistrat cu un dispozitiv foarte slab tocmai pentru a observa ca indiferent cat de bun ar fi sistemul audio la care ascultati ce spune nepotul meu, tot nu poate face minuni daca continutul video si audio este de o calitate foarte slaba. Scopul este sa clarificam un aspect: vorbim de calitatea sunetului pentru continut audio de calitate, nu pentru continut audio care oricum se aude la fel pe orice sistem de redare. Altfel … nu am fi putut merge mai departe cu acest articol unde vom vorbi despre sunet la cel mai inalt nivel. Totusi, chiar daca nu avem parte de cea mai buna calitate audio, trebuie sa recunoasteti ca nepotelul meu e un scump :)!

Inainte de a va povesti pe scurt despre cele doua laptopuri de top marca Asus, doresc sa va povestesc de o amintire personala in ceea ce priveste sunetul si puterea acestuia de a-mi transmite emotii si sentimente. Nu, nu este glasul mamei sau desenele animate de mult apuse la care toti cei de varsta mea le asteptau cu sufletul la gura pe la ora 7 aproape in fiecare seara🙂. Chiar daca nu sunt deloc microbist si nu stiu nici macar un jucator al echipei de fotbal Otelul Galati daca ma intreaba cineva „repede”😀, sunt totusi mandru si apreciez echipa orasului meu. Eram la liceu si impreuna cu inca trei colegi de-ai mei am mers la un meci in care echipa din Galati juca cu una dintre cele mai importante echipe din Romania (nu dau nume ca sa nu starnesc sentimente „suportericesti” :)). Pe scurt, Otelul Galati a condus pe tot timpul meciului si in cele din urma a castigat partida. Sunetul care rasuna atunci pe stadion imi trezeste si acum un sentiment de putere, mandrie si bucurie! E o stare de spirit care pur si simplu imi face si acum „pielea gaina„. Nici in acest moment cele mai performante sisteme audio nu pot reda in casele noastre acele stari care le traiesti pe stadion datorita sunetului unic de acolo. De aceea, pentru astfel de experiente audio intense unii oameni aleg sa mearga in continuare (cel putin uneori) la stadion.

Nu zic ca noua serie de laptopuri Asus mi-ar putea crea o senzatie sau un sentiment similar celui descris mai sus, dar cu siguranta mi-ar oferi tot ceea ce se poate mai bun in acest moment din punct de vedere al calitatii si a claritatii sunetului. Vorbim despre Asus N55 si Asus N75, doua laptopuri ce reprezinta o solutie multimedia completa, de top. Ambele laptopuri au si un subwoofer extern pentru a intregi excelenta in sunet oferita de tehnologia Sonic Master. Laptopurile sunt dispozitive portabile facute sa nu simtim lipsa computerelor de birou oriunde am fi. In ceea ce priveste capacitatile audio stim bine ca in 90% din cazuri nu e asa, iar prin simplul fapt ca dorim maximum de mobilitate nu prea vrem sa ne mai incarcam geanta de laptop cu boxe. Vrem sa fie totul incorporat, dar la dimensiuni si greutati corecte. De aceea exista modele de laptopuri Asus de care am mentionat.

In continuare va invit sa priviti galeriile foto cu Asus N55 si cu Asus N75, ca mai apoi sa va exprimati parerea completa despre acest articol.

Galerie foto Asus N55

[nggallery id=25]

Galerie foto Asus N75

[nggallery id=26]

Cu acest articol am participat la prima etapa a competitiei SuperBlog 2011 si acum particip la a sasea lupta din competitia BlogWars 2011. Am folosit acelasi articol pentru ca atunci am avut ideea sa-l implic si pe nepotelul meu, iar acum vreau sa-l am din nou alaturi drept camarad de lupta.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

42 comments on “Calitatea si claritatea sunetului

  1. Pingback: O noua tableta in Cartea Recordurilor! | GSMRo

  2. Pingback: Calitatea si claritatea sunetului | TechArena.ro

  3. Pingback: BLOGWARS, între etapele #6 – #7 || blogwars

  4. Pingback: SuperBlog 2011 si BlogWars 2011 | GabrielUrsan.ro

  5. AnoNim
    19/11/2011

    Mersi si scze pentru repetare uitasem pagina.Multumesc inca odata.

  6. Gabriel Goga
    19/11/2011

    http://gsmro.ro/2011/11/update-major-operamini-pentru-ios/ Aici. Si ai intrebat si acolo, cam aceleasi lucruri si ti-am raspuns, mai putin la treaba cu bateria, insa m-am mai documentat intre timp. Este valabil atat pentru iOS cat si pentru Android.

  7. Razy
    19/11/2011

    Mersi pentru raspuns ,si daca imi poti da si mie pagina care ai scris despre Opera Mini,as fi curios :d.Multumesc inca odata pentru raspuns si promptitudine.

  8. Gabriel Goga
    18/11/2011

    Vezi ca am scris eu un articol despre Opera Mini, in care explicam, cam ce nelamuriri ai tau. Trafic, consuma cu mult mult mai putin decat browser-ul normal, pentru ca este mult mai bine optimizat, iar datorita acestui lucru consuma si mai putina energie. Viteza de incarcare, fata de Safari ( ceea ce am testat eu, la altele nu stiu ) pe 4S se misca mai lent, insa deobicei se foloseste pentru a diminua consumul de mb, in cazul in care numai ai suficient. Alte intrebari ?

  9. Razy
    18/11/2011

    raspunde-ti*

  10. Razy
    18/11/2011

    Am si eu o intrebare daca imi poate raspunde cineva care stie :d si imi cer scze ca poate nu e locul potrivit pe aceasta tema :d .

    As dori sa stiu care este diferenta intre Opera Mobile (Opera Mini) si browserul de pe telefon,de exemplu am vazut la Samsung Galaxy S2 aceasta comparatie:

    Samsung I9100 Galaxy S II – 4:59 h (Opera Mobile browser)
    LG Optimus 2X – 4:54 h
    LG Optimus Black – 4:30 h
    Samsung I9100 Galaxy S II – 4:22 h (stock browser)

    Ma refer la diferenta intre Opera Mobile si browserul telefonului de ce creste durata de utilizare cu 30 si ceva de minute?

    1.Consuma mai putina energie? decat cel de pe telefon.
    2.Am auzit ca s-ar misca si mai repede sau nu este adevarat?
    3.Tot lafel daca puteti sa ma lamuriti la consumul traficului de date daca Opera Mobile(Mini) consuma mai putin ca cel obisnuit?

    Daca puteti sa imi raspundeti la cele 3 intrebari, va multumesc anticipat si inca odata scze pentru locul acestor intrebari.

  11. Iulia Kelt
    18/11/2011

    pff, am să fiu sinceră… deși îmi ești drag, chiar nu mă încântă deloc că ai refolosit articolul…

    • Gabriel Ursan
      20/11/2011

      Probabil esti una dintre cele mai diplomate persoane pe care le cunosc. Am luat in calcul riscul ca s-ar putea sa nu merg mai departe din cauza acestui articol si imi asum tot ce se va intampla.

      Sper totusi ca juriul BlogWars si juratii sa aprecieze continutul si sa nu puna foarte mult pret pe acest aspect.

  12. Soacra
    17/11/2011

    Si eu m-am gandit sa il folosesc pe cel vechi… insa am crezut ca pot scrie mai bine pe tema asta… sa vedem daca mi-a reusit…

  13. Gabriel Goga
    17/11/2011

    Check e-mail.

    • Gabriel Ursan
      17/11/2011

      Nu am cum zilele astea🙂. Din pacate😦.

      • Gabriel Goga
        17/11/2011

        Nasol. Cand ai timp fa-o si cat mai repede :)). Felicitari pentru articol si pentru bebe :>.

        • Gabriel Ursan
          18/11/2011

          Ms, ms Gabi. Inca ma mut si toata casa e cu fundu-n sus. Nici macar n-am pozitionat inca o masa pe care sa pun laptopul🙂.

          • Gabriel Goga
            18/11/2011

            Inteleg. Nu e nici o problema, noi sa fim sanatosi. :))

  14. Robert Stancu
    17/11/2011

    Cred ca e ceva in neregula cu internet explorer, n-ai mai publicat odata articolul asta ? Ca mie imi apare primul pe prima pagina .

    • Gabriel Ursan
      17/11/2011

      Ba da. Pentru SuperBlog 2011, dar acum e pentru BlogWars 2011. Am scris si la finalul articolului.

  15. Soacra
    15/10/2011

    Felicitari… ai luat 90 de puncte din 100.. esti pe primul loc dupa prima etapa🙂

    • Gabriel Ursan
      15/10/2011

      Multumesc frumos! Totusi, e abia prima etapa🙂 si mai e mult pana departe …

  16. Cezar Bianu
    14/10/2011

    Muncit articol, felicitari – imi place🙂
    Succes.

  17. irina
    06/10/2011

    interesanta asocierea! bafta!

  18. Pingback: Recomandarile zilei | Blogatu

  19. Mihaela
    04/10/2011

    10.000 caractere, inclusiv spatiile, scuze..:)

    • Gabriel Ursan
      04/10/2011

      De la tine am aflat de etapa 2 si imediat am dat fuga sa vad despre ce este vorba. Am vazut ca sunt admise 10.000 de cuvinte, dar nu cred ca ajung pana acolo🙂.

  20. Ovi Olaru
    03/10/2011

    Vad ca esti hotarat sa castigi SuperBlog 2011.Trebuie sa fac si eu un articol de genul.O sa fiu putin mai scurt si la obiect sa aiba lumea rabdarea de a citi.

    • Gabriel Ursan
      03/10/2011

      Minim 300 de cuvinte, maxim 600. Succes Ovi ;-)!

      • Mihaela
        04/10/2011

        În primul rând vreau să îți urez baftă la concurs. Alți concurenți au scris posturi mult mai mari la proba aceasta. Eu m-am chinuit să mai șterg și să reformulez ca să fie totul ok, dar tot nu m-am încadrat în 600. La etapa 2 văd ca au introdus maxim 1000 caractere..Sunt curioasă la etapa 3 ce schimbări o sa mai fie..:)

  21. Mortu
    02/10/2011

    Asta asa este, Si mie mi-a iesit destul de mare articolul dar a trebuit sa-l tai. Baga-l in word si vei vedea cate cuvinte ai, asta daca nu ai wordcount cand faci articolul😛

    • Gabriel Ursan
      02/10/2011

      Eu nu am pus la socoteala prepozitiile sau cuvintele extrem de scurte🙂. Eu sper ca atunci cand jurizeaza sa nu se cramponeze nimeni in masurarea „cuvant cu cuvant” a fiecarui articol si sa jurizeze continutul in sine. Eu spre doar ca articolul sa nu fie unul obositor. Daca va fi cu siguranta voi fi depunctat🙂, daca nu, nu😀. Sper!

  22. Mortu
    02/10/2011

    Gabriel vezi ca trebuie sa fie pana in 600 de cuvinte ca esti taxat. Al tau are peste 700😀

    Sa avem bafta la concurs !!!!!!!!

    • Gabriel Ursan
      02/10/2011

      Eu sper sa nu il simta juriul ca peste 700 de cuvinte🙂. Totusi, am calculat „ochiometric” cu o medie de 12 cuvinte pe rand inmultit cu numarul de randuri si mi-a iesit calculul la foarte putin sub 600 de cuvinte. Important e sa fie usor de citit pentru cei care jurizeaza, dar cel mai important … pentru cei care chiar cauta o solutie multimedia completa, de top, la un laptop.

  23. Pingback: Salina Targu Ocna | GabrielUrsan.ro

  24. FaraVirusi
    02/10/2011

    Smecher nepotul tau🙂, imi place de al ca are caracter😀

  25. Iulian
    02/10/2011

    Excelent articol.
    In legatura cu laptopurile,daca nu as avea deja un Toshiba si daca preturile nu ar fi fost asa de mari…🙂.

    • Gabriel Ursan
      02/10/2011

      Preturile sunt mai mult decat rezonabile avand in vedere dotarile de top. Practic, mai bine de atat nu exista pe piata la capitolul multimedia.

Scrie un comentariu!

