GSMRo

Alege Inteligent

Cea mai buna tableta 2011 – Comparatie


Am facut ieri un articol in care subliniam diferentele dintre iOS si Android. Ei bine au inceput sa imi placa articolele de genu si am vazut ca si voua, cititorilor, asa ca ma gandeam sa fac o comparatie intre tabletele cunoscute care au aparut in decursul acestui an si care au avut vanzari destul de considerabile. Daca tot ajungem la sfarsitul anului de ce sa nu evidentiem ce a fost remarcabil in acest an 2011.

1. iPad 2

Dupa lansare, 2 martie, toti au spus ca are reale imbunatatiri fata de iPad prima generatie, insa aceste imbunatatiri au fost oarecum cerute de piata. Camerele foto introduse pe iPad 2, au fost mult sub cele asteptate, camera din spate de 0.7 MP, dar cu capacitate de a inergistra HD (720p cu 30 de frame pe secunda), iar cea din fata este o camera VGA. Alte lucruri despre iPad 2, toata lumea asteptea un Retina Display, insa acesta nu si-a facut aparitia pe acest model, iar pentru mine este un dezavantaj. Sistemul de operare cu care a venit tableta la aceea vreme a fost iOS 4.2, iar dupa ceva timp a aparut update la 4.3 care permitea multi-touch. Un alt dezavantaj in fata tabletelor android este faptul ca iOS nu are suport pentru Adobe Flash.

La capitolul aplicatii, iPad 2, a fost cel mai avantajat dintre celelalte tableta care au venit cu HoneyComb, avand la dispozitie multe aplicatii existente in AppStore, pe cand HoneyComb avea doar 100 de aplicatii disponibile. Hardware, iPad 2, vine cu un procesor de 1 GHz si 512 Mb RAM, insuficient ar spune unii, si cu o capacitate de stocare de 16, 32, 64 Gb, fara posibilitatea atasarii unui card micro SD. Pretul tabletei la momentul lansarii era intre 500$ si 830$, insa la momentul actual tableta, in Romania, este oferita de eMag.ro la pretul de 2.649 lei varianta de 16 Gb cu 3G.

2. Samsung Galaxy Tab 10.1 P7500

Considerata cea mai buna tableta a celor de la Samsung, aceasta a fost lansata la sfarsitul lunii iunie 2011, avand ca sistem de operare Android 3.0 HoneyComb. Aceasta tableta dispune de doua camere, cea din fata, de 3 MP capabila sa filmeze HD si o camera frontala de 2 MP pentru videoconferinte. Spre deosebire de iPad aceasta tableta nu are functii GSM de voce, adica daca introduceti sim-ul dvs. de pe telefonul mobil sa folositi traficul de pe acel sim, nu puteti efectua apeluri voce. La capitolul hardware aceasta tableta sta foarte bine, dispune de un procesor Tegra 2 de 1 GHz, 1 GB de memorie RAM si 16 GB memorie de stocare, avand posibilitatea de a atasa un card Micro SD de pana la 32 de GB. As mai dori sa specific, ca acest model dispune de Gorilla Glass Display rezistent la zgarieturi si amprente. Pretul acestei tabelte este de 2.399 lei in versiunea 16 GB cu 3G oferita de eMag.

3. Motorola Xoom

In asteptearea lui xoom 2, ( fac o mica paranteza, am ramas surpins, incercam sa aflu daca a fost lansat xoom 2 si nu stiam inca si am descoperit ca articolul de pe gsmro.ro este primul in google dupa cautarea data lansare xoom 2) Xoom ramane cea mai puternica tableta oferita de Motorola. Aceasta tableta a fost lansata in luna martie a acestui an si are un ecran, la fel ca cel de pe galaxy tab, de 10.1 inch. Aceasta tableta se poata lauda cu cele doua camere foarte bune, camera frontala este de 2 MP nimic special pana aici, insa camera de pe spate este 5 MP si poate inregistra HD 720p 30 de frame/s. Dispune de acelasi procesor integrat si pe tableta celor de la samsung si anume Tegra 2 de 1 GHz si 1 Gb de memorie RAM. Are o capacitate de stocare de 32 GB si suporta si card Micro SD de pana la 32 GB. Aceasta tableta in versiunea 3G suporta functii GSM de voce. Vine cu versiunea de soft Android 3.0 HoneyComb si estea cea mai ieftina dintre cele doua de pana acum costa doar 2.199 la eMag.

4.BlackBerry PlayBook

BlackBerry PlayBook este o tableta a superlativelor, cel putin pana acum. Are cea mai buna camera frontala existenta pe piata de 3 MP si o camera pe spate de 5 MP. Dispune de un preocesor dual core A9 de 1 GHz si 1 Gb memorie RAM. Are suport nativ atat pentru HTML 5 cat si pentru Adobe Flash ceea ce este un avantaj foarte mare in fata rivalilori. Este cea mai ieftina tableta de pe piata* este oferita de eMag la pretul de 1.599 lei. Si are cel mai bun si cel mai rapid multitasking pe care l-am vazut pana acum. Tableta este disponibila in 3 variante de 16, 32 si 64 GB memorie de stocare si la fel ca la iPad 2 nu dispune de un port pentru card Micro SD. Am descoperit doar doua dezavantaje la aceasta tableta si anumte faptul ca este doar de 7 inch si faptul ca nu exista o varianta cu 3G. Sistemul de operare este BlackBerry Tablet OS. Tableta nu dispune de video conferinte decat cu alti utilizatori de blackberry si nu dispune de google maps, doar bing maps.

Concluzii si pareri personale

Toate cele 4 tablete au fost testate personal astfel incat comparatiile si specificatiile sa fie cat mai clare, daca am omis anumite informatii care ar fi interesat imi cer scuze si daca imi este atrasa atentia de cineva o sa ma interesez si o sa mai adaug.

Toate cele 4 tablete mi se par bune, insa dupa o experienta putin cam neplacuta cu iPad 2 am de gand sa ma intrept spre galaxy tab sau xoom. Toate tabletele au functionalitati aparte una de alta si anumite functii diferite. Depinde de nevoile dvs. daca una dintre acestea este perfecta sau nu.

Care vi se pare cea mai buna tableta a anului 2011 ? Una din cele 4 sau aveti alte preferinte ?

* dintre cele testate.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

29 comments on “Cea mai buna tableta 2011 – Comparatie

  1. Applefan
    18/04/2012

    Am avut si galaxy tab 10.1 si acum am iPad 2 si pot sa va spun ca e mult peste samsung,ruleaza fin,fara lag,treci dintr o aplicatie in alta imediat,multitasking de minune.La apple nici nu trebuie luat in vedere hardware ul ,e atat de bine construit sistemul de operare incat e la ani distanta fata de android,nu mai zic widows,interfata apple considerata invechita de catre unii este foarte practica si aduce in discutie inutilitatea widgeturilor de pe alte platforme.

  2. Gabriel Goga
    06/02/2012

    Daca o luam dupa vanzari, a vandut mai bine iPad 2, dar nu acesta a fost criteriul.

  3. alice
    06/02/2012

    cam asa mie se pare si mie, ati primit ceva de la apple ca sa faceti topul asa
    sau este facut cu tabletele vandute pe canale neoficiale

    • Gabriel Ursan
      06/02/2012

      Ar fi fost bine🙂. Apple nu da niciodata nimic pentru publicitate🙂. iPad nu ca e cea mai buna tableta, dar in 2011 s-a vandut cel mai bine.

  4. nicolae
    08/01/2012

    asa arata vanzarile sau este un top al popularitatii
    si chiar interesant 2 tablete cu android

  5. botezatu
    07/01/2012

    nu pot sa cred ca ati inclus in topul dumneavoastra si „tableta” de la blackberry
    este dragut insa nu era nevoie sa va fie mila de ei

  6. roxy
    28/11/2011

    intrebare foarte importanta: De ce ati mai pus playbook in clasament?
    vanzarile au fost jalnice, clientii care deja au nu sunt atat de entuziasti
    aplicatiile refuza sa apara, parteneriatul cu google intarzie
    sa mai continui!

    • Gabriel Goga
      28/11/2011

      Eu am ramas surprins de multi-tasking si de mai multe aspecte si am vrut sa diversific oarecum piata la nivel de OS.

  7. Gabriel Goga
    27/11/2011

    Route 66, nu stiu ce este si nu am informatii despre el, dar am cautat cateva programe care te pot ajuta sa faci asta si nu este nevoie de internet( like iGO).
    Copilot : http://www.androlib.com/android.application.com-alk-copilot-marketplace-eu-major-jwin.aspx
    Navigon : http://uk.androlib.com/android.application.com-navigon-navigator-ntmF.aspx
    Si Andav oarecum este o solutie si e si open source, merita sa incerci http://www.andnav.org/
    Sygic http://www.sygic.com/en este un soft foarte bun, l-am avut si eu pe iPad se misca superb, insa este contra cost, costa doar 12$ .
    Si clasicul iGO, unde este si un tutorial la noi pe blog despre cum se instaleaza.
    Alege care iti place dintre acestea, despre ce ai spus tu nu am gasit acest gen de informatii si nici nu detin un dispozitiv Android ca sa testez macar, imi cer scuze. Daca gasesc ceva o sa te anunt, insa in general softurile GPS nu necesita internet. Sper ca te-am ajutat. Bafta.

  8. Marius
    26/11/2011

    Gabriel sti cumva sau cineva :d ,daca Route 66 + Navigation de pe Android Market necesita internet ? sau este ca IGO ?

  9. FaraVirusi
    24/11/2011

    Samsung Galaxy Tab 10.1 P7500 este o tableta aproape perfecta d.p.m.d.v. Insa nici Motorola Xoom nu e de dat la o parte.
    Un prieten de al meu are Samsung Galaxy Tab 10.1 P7500, si am vazut ca respunde foarte bine touch-ul fata de generatia trecuta de Galaxy Tab.

  10. Pingback: Cea mai buna tableta 2011 – Comparatie | GSMRo | Gaseste.info

  11. Urban Razor
    24/11/2011

    Eu unu am patit-o cu Apple si nu o mai patesc inca odata.Si da,Asus Transformer Prime este un tableta-notebook…este practic si inteligent.Si cel mai important…are ANDROID care il avantajeaza foarte mult.Nu l-am testat inca,dar o sa vin cu pareri daca pun mana pe el in mall,media galaxy sau altele.

  12. Robert Stancu
    24/11/2011

    I-ati galaxy tab, samsung o sa dea update-ul la ice cream sandwich mai repede decat asus sau motorola !

    • Gabriel Goga
      24/11/2011

      Motorola, este achizitionata de Google, crezi ca o sa dea pentru altii update si pentru ei nu ? Si oricum la Samsung ma supara un pic ca nu are functii gsm pentru voce.

      • Urban Razor
        24/11/2011

        Exact,chiar am uitat ca Motorola Mobility a fost luat de Google.Deci pentru Motorola este un avantaj deoarece vor primi update la soft primii.Bine punctat Gabriel!Eu am un Motorola Defy cu care sunt full multumit .Il folosesc si ca tableta si ca telefon.

        • Gabriel Goga
          24/11/2011

          Bai aveam si eu un coleg in clasa cu Defy, chiar mi se parea tare telefonu. Si oricum au lag pe honeycomb, dar pe ice cream. Ar trebui sa faca si ei un os stabil si sa dea un fel de system requierments la el.

          • UrbanRazor
            28/12/2011

            Gingerbread pe Defy-ul meu merge f bine.Cu rom-ul de pe Defy+.Iar versiunea 2.3.4 de la motorola i-a facut overclock la 1 Ghz .Asteptam ICS dar nu vreau sa faca overclock mai mult de 1Ghz daca e cazul.

          • UrbanRazor
            28/12/2011

            La ICS astept versiunea stable,ca sa nu ma ametesc cu updateurile.

  13. the vlad
    24/11/2011

    Cea mai buna tableta a anului 2011(oricum ar fi s-o luam se terimina ori fiscal in aprilie ori calendaristic in decembrie) va fi, indubitabil, Asus Transformer Prime. Este exact ce trebuie. Tableta sau Netbook foarte puternic.

  14. emil toma
    24/11/2011

    Xoom si Galaxy nu cred ca sunt o alegere inteleapta, ar trebui sa mergi pe asus transformer, nu o spun eu ci multe reviewuri care au decretat ca este cea mai buna tableta android. Pretul este mai mic decat al xoom sau tab, asa ca nu vad un impediment in achizitionarea ei. Este destul de greu sa compari ipadul cu xoom sau galaxy tab, au un alt soft si o alta modalitate de organizare a meniurilor, a aplicatiilor etc. Tableta ipad este gandita pentru oamenii practici, care vor o tableta sigura din punct de vedere al softului, care sa raspunda instinctiv la comenzi si sa nu se blocheze (ipadul eu greu am reusit sa il blochez, in general doar cand are memoria full). In schimb androidul te lasa sa experimentezi mai mult, dar softul ingreuneaza miscarile oricarei tablete, fie ea cu dual core etc. Vei observa in testele facute cu diferite tablete (chiar samsung 10.1 si 7.7), care ruleaza android 3.2, ca lagul este la el acasa, in general se blocheaza des si navigarea prin meniuri este mai greoaie. Eu folosesc acasa un ipad, iar pentru mobilitate utilizez un samsung tab de 7 inch de prima generatie. Sfatul meu: daca nu vrei IOS, ia-ti asus transformer.

    • Gabriel Goga
      24/11/2011

      Nu este problema ca nu vreau iOS :)). Din contra, insa nu mi-a oferit chiar tot ce vruiam si stiu ca inca de la iPad prima generatie nu era urma de lag nici in meniuri nici in navigarea web. Insa are un mic, mare, minus la capitolu multimedia sau cel putin asta e parerea mea. Camerele iar ma deranjeaza, cea din spate nu, ca nu ma duc sa fac poze cu iPad, dar cea din fata se vede cel putin groaznic. Oricum tableta o sa o iau la vara cand vin in tara, deci doamne ajuta sa faca un iPad 3 reusit :)).

  15. Gabriel Goga
    24/11/2011

    Eu am ramas dezamagit de iPad 2, iar acum nu stiu ce sa aleg intre xoom si galaxy.

    • Urban Razor
      24/11/2011

      Xoom cea mai buna alegere!Am pus mana pe el si l-am butonat si cum am spus in comentariul de mai sus e cel mai bun dupa parerea mea si a mai multor persoane pe care le-am intrebat.SI NU PERSOANE FARA CUNOSTINTE,CI PERSOANE CARE STIU F MULT DESPRE TEHNOLOGIE.Mai vorbim maine ca eu ma culc.Bye seara placuta

  16. Urban Razor
    23/11/2011

    Topul meu:
    -Motorola Xoom
    -Samsung Galaxy Tab 10.1
    -Apple iPad 2
    Am testat iPad 2 si eu avand un Motorola Defy (telefon),parca nu am stiut ce sa fac pe el!Android este mult mai complex si „flexibil” fata de iPad care zic ca este numai ptr. entertainment.Mie mi s-a parut foarte nefolositor iPad.Recunosc ca seria iPhone mi-a placut:))(RIP Steve Jobs) .Un prieten de-al meu are un Motorola Xoom si m-a lasat sa-l butonez si am ramas impresionat de calitatea acestui device.Simplu dar complicat,for everyone!Tot ce vrei de la o tableta
    -flexibilitate
    -stil
    -OS minunat
    -Camera foto fata buna
    -Camera foto spate uimitoare
    -Calitate inalta a muzicii
    -Peste 240.000 de aplicatii si jocuri

    Cat despre Samsung Galaxy Tab 10.1….l-am butonat 5 minute in Media Galaxy si mi-a placut.Nu am foarte multe de spus.

  17. Gabriel Goga
    23/11/2011

    Nu am gasit sa testez, daca pun mana pe una voi face un mini review.

  18. laurentiu
    23/11/2011

    Ok sorry eu ziceam ca le-ai facut clasament. Si cred ca ar mai fi o tableta buna, un Asus Prime ca ar avea un quad-core dar nu cred ca a aparut. Oricum, le-ai descris bine😉

  19. Gabriel Goga
    23/11/2011

    Nu este un clasament. Este pur si simplu ordinea in care am vrut sa le scriu, iPad am testat prima data, apoi xoom, apoi samsung. Deci este pur si simplu odrinea in care mi-a venit sa le scriu, nu este clasamentul lor.

  20. laurentiu
    23/11/2011

    iPad2 trebuie sa fie dupa Samsung Galaxy Tab, am niste prieteni care si-au luat si ziceau ca e nasoala si ca mai bun este un Samsung. Asa ziceau eu, si chiar daca ar minti tot Samsungul ar fi mai bun ca are si hardware mult mai bun si in market au aparut mai multe aplicatii (am un prieten cu un Asus Transformer Eee Pad cu 3.2 si avea destul der multe aplicatii, erau sigur peste 100) si cu update-ul la Ice Cream vor fi compatibile si cele pentru 2.3.

Scrie un comentariu!

Information

This entry was posted on 23/11/2011 by in Diverse and tagged , , , , , , , , , , , , .
