GSMRo

Alege Inteligent

Folosesc si recomand routerul wireless D-Link DIR-600


De curand mi-a sosit routerul wireless pe care l-am comandat pe net. Astazi mi-am facut un pic de timp si l-am instalat. Pana in acest moment sunt foarte multumit de el.

Este vorba despre routerul wireless D-Link DIR-600 pe care l-am comandat de aici, dar care din pacate apare acum cu statusul de stoc epuizat (merita verificat constant linkul). Totusi, pentru cei care vor sa-l aleaga fara a spera o revenire de stoc la eMAG, am cautat routerul si pe alte magazine online. L-am gasit pe stoc la evoMAG cu un pret tot cam la fel de bun (119 lei), mai exact aici.

Router Wireless D-Link DIR-600 fata

Router Wireless D-Link DIR-600 fata

Hai sa va povestesc un pic despre el. Pai … este micut, are o antena externa si un adaptor relativ mic (comparativ cu alte adaptoare de routere pe care le-am vazut)🙂. Din fericire, a venit cu cea mai noua versiune de firmware preinstalata. Daca are cumva o versiune mai veche, updateul de firmware la D-Link DIR-600 se realizeaza foarte usor daca se urmaresc acesti pasi:

  1. Se descarca ultima versiune de firmware de aici: ftp://ftp.dlink.cz/dir/dir-600/driver_software/
  2. Se dezarhiveaza fisierul zip (arhiva).
  3. Se acceseaza interfata web a routerului -> Login -> Maintenance -> Firmware Update.
  4. Firmware Upgrade -> Upload -> [se va selecta fisierul care contine firmwareul, de exemplu: DIR600B_FW203WWB04.bin].
  5. Actualizarea firmware-ului va incepe automat [nu umblati la router pe durata actualizarii].
  6. Dupa finalizarea actualizarii routerul se va restarta si va trebui sa reincarcati pagina de administrare [F5 sau refresh].

Multumim lui Grecu Alexandru pentru procedura.

L-am instalat foarte usor. Manualul de utilizare cu care vine in pachet este mai mult decat suficient chiar si pentru cel mai putin experimentat utilizator. Se configureaza inainte de conectarea la reteaua de internet, iar daca setarile sunt facute cum trebuie se „baga net in el” si merge din prima.

M-am conectat wireless in cateva secunde cu doua laptopuri si doua smartphoneuri simultan. Am un apartament cu o suprafata de 57 de metri patrati si in nici un colt a acestuia nu mi-a scazut semnalul sub 3 linii din 5. Mentionez ca am montat routerul chiar la intarea in apartament, intr-o cutie pozitionata langa tabloul de sigurante electrice. In bucatarie (aproximativ 2,5 – 3 metri distanta de router) am semnal maxim.

Router Wireless D-Link DIR-600 spate

Router Wireless D-Link DIR-600 spate

Probabil e cam devreme sa raportez vreun blocaj sau ceva de genul, dar daca face figuri fiti convinsi ca revin cu updateuri constante la acest articol in care sa va povestesc experientele mele.

Concluzia mea este ca la banii astia e mai mult decat ii trebuie cuiva intr-un apartament similar sau chiar mult mai mare. Si cand ma gandesc cati bani vroiam sa investesc intr-un router …

Ce parere aveti? Mai are cineva acest model de router ca sa poata sa imi spuna si mai multe despre el?

P.S.: Conform SpeedTest.net viteza de download nu scade niciodata sub 20 Mbps, iar cea de upload sub 9 Mbps. Asta cu inca un laptop suplimentar si doua smartphoneuri active pe net, conectate simultan la acelasi router. Mentionez ca am FiberLink 2 de la RDS.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

22 comments on “Folosesc si recomand routerul wireless D-Link DIR-600

  1. Mihai
    01/04/2012

    Scuze ca pun o intrebare dupa atata timp .. As dori sa achizitionez un router si as vrea sa stiu ce recomandare mi ati da intre acesta prezentat si tp link wr841nd ?
    Si care este diferenta intre tp link wr841nd si cel doar n. fara acel d la final?(mai ales ca este si mai ieftin cel ND fata de cel N)

  2. Pingback: Lichidare de stoc la iPad 2 | GSMRo

  3. claudiu
    23/12/2011

    am primit si eu unul din asta dar din pacate nu reusesc sa-l setez;daca incerc cu cd-ul imi cere sa suspend firewall si sa deconectez orice conectie,ceea ce fac si continua sa-mi ceara asta; iar daca incerc conectia cu cablu prin ruter,nu am nici unfel de conectie!ar putea fi stricat?..multumesc!

  4. Robert
    17/12/2011

    De la Bx firmware-ul 2.10, am reusit sa trec la 2.11, mult mai multe setari, dar la IPv6, tot nu reusesc functionarea, mai trebuie cava setari.

  5. Robert
    10/12/2011

    Am cumparat si eu acest D-Link 600, am configurat dupa CD (destul de usor) se putea si dupa manual http://dlinkrouter, la nume: admin si apoi parola.
    La IPv6 nu imi merge, doar IPv4, (http://www.test-ipv6.ro)
    A venit cu firmware-ul 2.10 din 26.01.2011, mai am de lucru la setari, sunt incepator, de aceea inca nu am instalat dd-wrt.
    De pe torente trag tot cu 9Mb, deci sunt multumit, trebuie sa vad exact cum fac cloanarea MAC-ului si altele, mai caut cum se face exact.

  6. TaCo
    09/12/2011

    am si eu dir 600 si am instalat dd wrt si de atunci nu mai am probleme cu el🙂

    • Gabriel Ursan
      09/12/2011

      Eu n-am probleme cu el inca nici cu firmware-ul original (cel mai recent, care a venit deja preinstalat), deci e un router foarte bun si nu am ce sa-i reprosez inca.

  7. FaraVirusi
    06/12/2011

    Parca rooterul acesta a avut de Black Friday un discaunt de 50% la emag😀
    Nu demult mi-am cumparat si eu un rooter este vorba despre http://www.emag.ro/routere_wireless/router-wireless-tp-link-tl-wr740n–pTL-WR740N , toate bune si frumoase pana la instalare. L-am instalat foarte greu, aveam ip static si tot nu imi mergea, laptopul imi vedea rooterul dar nu se putea conecta la el. Asa ca am sunat la firma de la care am net si mi-au facut ip ppoe, dupa care a mers.
    Tu ai parcurs wizardul si ti-a mers din prima?
    Ai ip static?

    • Gabriel Ursan
      06/12/2011

      Asa este. A fost la reducere. L-am prins cred ca pe ultimul la pretul ala, dar am platit transportul.
      Am IP dinamic si am parcurs configurarea manuala, nu wizard.

    • subofferul
      07/12/2011

      SI eu am wr740N a mers din prima pe ip static,au trecut 6 luni si vad ca incepe sa faca probleme

      • Bogdanel
        07/12/2011

        Produsele D-Link majoritatea fac probleme… fosta mea prietena are un D-link mai vechi… i se blocheaza wireless-ul mai mereu, iar un amic are acelasi model si are aceeasi problema cu wireless-ul, alt prieten a avut un alt model de d-link ala avea probleme si pe wireless si pe lan, si vad ca si tu ai…
        Eu am un Asus RT N11 si ultima oara cand am umblat prin setarile lui a trebuit sa-mi amintesc parola pt ca sa ajung la concluzia ca de fapt nu merge netul din cauza rds-ului… iar in rest… il folosesc mai mult pe wireless si nu s-a deconectat niciodata d-aiurea… si il am de aproape 3 ani. acum pe piata se gaseste RT-N12 de la asus… si e tot la fel de bun + ca poate fi instalat dd-wrt pe N12.

  8. subofferul
    06/12/2011

    pacat ca nu merge pe el firmware de la dd-wrt,in rest numai de bine

    • Bogdanel
      06/12/2011

      nu merge dd-wrt pt ca are un procesor slab in el… iar produsele D-Link dupa parearea mea sunt produse slabe in general si ma mir ca Gabi nu a observat asta paan acum, si si-a risipit banii pe D-Link🙂

  9. Razy
    06/12/2011

    Si referitor la router foarte interesant :d , imi face cu ochiul plus pretul accesibil.

  10. Razy
    06/12/2011

    Da la telefoane am vazut pe net niste acumulatoare externe micro usb care mi se pare mai ok decat sa maresti telefonul cu o baterie externa sau acele huse micro usb care iti incarca telefonul si lafel maresc telefonul .Acest acumulator cand ai nevoie il ti dupa tine ,si are am vazut 5600 de mAh deci incarcat telefonul de 3 ori nici nu ai nevoie de atat ca totusi ajungi acasa :d si ce e ok are dimensiuni destul de rezonabilite L:9 cm.l:4cm grosime 2 cm.Si am vazut la specificati la el 5V pe cand la telefon daca nu tin minte 3,7V,deci nu e nicio problema ?Si ce parere ai despre un astfel de acumulator sau preferi bateria externa?

  11. MadMike
    06/12/2011

    O banda de 20mb/s ar insemna undeva la 2.7-2.8mb/s viteza de download. Este excelent pentru un router cu o singura antena.

  12. Razy
    05/12/2011

    E foarte ok :d mai ales la pretul asta .Care e chestia cu acei V (volti daca nu m insel),de exemplu la un smartphone daca nu ma insel scrie 3,7 V si am vazut un acumulator extern micro usb la care la caracteristici era 5V nu poate afecta telefonul sau bateria acestuia ?

    • Gabriel Ursan
      05/12/2011

      Nu, nu are treaba. Transformatoarele interne rezolva tot, mai ales la aceste voltaje mici. La telefoane in general te refereai, nu la router, nu?

Scrie un comentariu!

