GSMRo

Alege Inteligent

UPS, mi-a cazut curentul!


Nu, din fericire n-am patit acest lucru, dar m-am gandit ca e un titlu bun cu care sa incep un articol despre UPS-uri :)! Poate e doar perceptia mea, dar destul de putini oameni se intereseaza sa-si achizitioneze un UPS in viitorul apropiat. Inclusiv eu ma numaram printre aceea pana cand Mihai Baboi m-a anuntat de o campanie interesanta realizata de el impreuna cu cei de la Azerty.ro.

Campania se invarte in jurul promovarii de UPS-uri si nu are rost sa ne ascundem … ca e si ceva comercial la mijloc😀. In cele mai multe cazuri e🙂. Partea interesanta e ca vedem o campanie facuta frumos in care cele doua videoclipuri de aici mi se par foarte tari. Eu m-am hotarat sa scriu despre aceste aspecte chiar daca nu am nici o treaba in campanie. Pur si simplu mi-am adus aminte de vremurile in care acum 4 ani vindeam IT „la raft„, iar din cand in cand mai aveam si clienti care imi solicitau si cate o solutie de protectie impotriva fluctuatiilor mai mici sau mai mari de tensiune si chiar impotriva caderilor totale.

De obicei, recomandam cate un UPS APC, lucru pe care l-as face si acum. Nu zic ca nu sunt si alti producatori buni, dar de acum 4 ani daca tot aud de firma APC ca fiind o firma respectabila ce produce UPS-uri sau prize cu protectie, ma gandesc ca nu merita sa ma apuc de teste, iar atunci cand cineva ma intreaba ce UPS i-as recomanda sa-i zic ceva ok, merita sa-i recomand ceva bun, nu sa inventez🙂.

In zilele noastre in care multi dintre noi detinem laptopuri cu acumulatoare bune, oare la ce ne mai trebuie un UPS? Pai … hai sa vedem!

Computer

Chiar daca avem laptopuri, trebuie sa recunoastem ca multi dintre noi mai avem si cate un computer. Fie ca il foloseste copilul pentru jocuri sau copilul din noi🙂, trebuie cumva protejat. Separat de computer mai exista si monitorul care de asemeni are nevoie de protectie in cazul in care cade curentul. E drept, cazurile in care cade curentul sunt rare (cel putin la mine in Galati), dar un UPS sau o priza cu protectie nu reprezinta o solutie doar pentru acele momente. Mai sunt si momente in care fluctuatiile de tensiune nu sunt neaparat sesizabile. Ei bine, in timp, sursele computerelor au de suferit, iar intr-un anumit moment cedeaza. Astea sunt doar cateva exemple care sa va puna pe ganduri. Nu va imaginati acum ca va „propovaduiesc” UPS-ul ca pe o periferica de nelipsit si ca trebuie sa cumparati acum. Ganditi-va voi daca merita sa va securizati un pic si apoi luati decizii.

Router

Aici e un punct sensibil. A cazut curentul si te aflai in mijlocul unei actiuni pe laptop? Laptopul rezista ca doar are acumulator, nu-i problema, dar ce te faci cu a ta conexiune la internet? Nu mai functioneaza pentru ca routerul wireless (sau nu) care tocmai iti furniza o frumoasa conexiune la internet, a cazut, ca doar el n-are acumulator saracu`. Bine, aici stiu ca treaba e discutabila in sensul ca n-am verificat niciodata daca mai functioneaza internetul in bloc odata ce a cazut curentul, dar macar nu iti „crapa” routerul si „alte cele„. In final, e si asta o ipoteza demna de luat in seama, iar un sistem de protectie la socuri de tensiune este intotdeauna indicata. Probabil, o priza cu protectie va fi urmatoarea mea achizitie. Cel putin pentru router si de ce nu, masina de spalat, daca tot se afla in apropierea sursei de alimentare a routerului meu wireless😉.

Televizor

Tocmai ti-ai cumparat un super TV LED pe care ti l-ai dorit mereu. Nu crezi ca i-ar prinde bine un pic de protectie? N-am sa fac un scenariu aproape apocaliptic🙂 ca in filmuletul cu televizorul si meciul de aici, dar atunci cand folosesti un echipament electronic sau electrocasnic de calitate, macar merita sa te gandesti la ce ai putea face tu ca sa-l protejezi, nu la ce face garantia producatorului (surprize, surprize :)) ca sa-l protejeze. Ca sa nu mai zic ca de multe ori pe langa un TV frumos se mai gasesc si alte chestii care trebuie protejate, precum un sistem home cinema, un media player sau chiar un receptor digital (daca furnizorul vostru de televiziune v-a oferit asa ceva). E la fel cum spuneam mai sus in cazul routerului … degeaba ai laptop protejat (TV protejat in cazul nostru) daca nu ai conexiune la net (televiziune prin receptorul digital, tot in cazul nostru).

Scenariile in care e nevoie de UPS pot continua, dar va las pe voi sa le completati in comentarii. Experienta voastra personala in care ati avut nevoie de UPS valoareaza mai mult decat o mie de cuvinte🙂.

La final, va propun sa cititi o reclamatie catre Electrica. Promit ca veti rade :)!

[singlepic id=388 w=500 h=500 float=center]

[singlepic id=389 w=500 h=500 float=center]

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

6 comments on “UPS, mi-a cazut curentul!

  1. Pingback: Castigatorii campaniei azerty.ro | Mihai Baboi

  2. Pato Basil
    12/12/2011

    saptamana trecuta, aici la camin ni s-a ars frigiderul… noroc cu celebrele sigurante(de la panoul de sigurante) ca au declansat… ca altfel ne ardeam 4 laptopuri, un xbox televizor, sistem audio!😦

  3. Army
    12/12/2011

    Cel mai naspa e atunci cand iti faci un update la dashboard de pe Xbox Live si iti cade curentu. =)) Ai belit-o daca se intampla asta. La fel si cu telefonul, asa ca Gabriele, ai grija! :))

  4. laurentiu
    11/12/2011

    Cu placere;)

  5. laurentiu
    11/12/2011

    Ai vorbit si pe blogul tau despre UPS-uri. Eu am acelas APC (American Power Conections). Numai ca este 650 nu 350. Si am conectat la el si o lampa si am lumina cand cate curentu.
    Eu zic ca merita un APC calumea petnru cele ai importante scule din casa🙂
    Sa continui lista facuta de tine.
    Un UPS este bun si pentru a avea lumina (punem lampa in el).
    UN usp este bun si pentru a incarca telefonul sau laptopul (da cand cade curentu telefonul este singurului care mai ma amuza si laptopul pentru net, am si Wi-fi, dar am si stick eptnru cand merg la tara in vacanta sa mai vorbesc pe mess sau facebook).
    In UPS putem conecata si un radio sau casetafon (sau mai bine nu, exista smarphone,e si mp3 player, e si radio, si cam nimeni care este in aps cu tehnologia nu mai are nevoie de casetofon, cam nimeni nu mai foloseste cd/dvd-urile).

    • Gabriel Ursan
      11/12/2011

      Uite o gramada de chestii interesante care se pot face cu un UPS. Merci pentru continuarea listei ;)!

Scrie un comentariu!

