GSMRo

Alege Inteligent

5 factori pentru care Google ar putea penaliza un site


Siteurile web evolueaza intr-un ritm alert si nu e un secret ca unii incerca sa-si creasca paginile web prin metode mai mult sau mai putin ortodoxe. In cele ce urmeaza am sa prezint 5 factori care ar putea determina motorul de cautare Google sa penalizeze un site. Nu trebuie sa intelegeti gresit, cele 5 metode nu presupun neaparat penalizarea unui site prin excluderea totala din rezultatele cautarilor, ci presupun clasificarea mai slaba acestuia in rezultate.

5 factori pentru care Google ar putea penaliza un site

5 factori pentru care Google ar putea penaliza un site

Asa cum un vanator spunea odata ca un tigru nu ataca un om decat daca este provocat, asa putem spune si despre motoarele de cautare: acestea nu penalizeaza anumite siteuri decat daca sunt provocate🙂. Iata la ce trebuie sa aveti grija ca sa nu cadeti in dizgratia Google.

1. Continut extras de pe alte siteuri.

Continut extras de pe alte siteuri

Continut extras de pe alte siteuri

Toti posesorii de siteuri sau bloguri folosesc metoda copy/paste la un moment dat fie ca doar se inspira, fie ca pur si simplu copiaza continutul. Una este sa te inspiri si sa reformulezi anumite articole din cand in cand si alta este sa faci din asta un obicei. Pana acum, metoda copy/paste era destul de usor de depistat de motoarele de cautare, dar era ceva mai dificil la reformulari. Odata cu noul update Google, analizele se vor concentra mai mult pe acest aspect si vor taxa blogurile si siteurile care copiaza continut sau reformuleaza intr-o forma destul de similara un anumit continut publicat anterior pe alt site sau blog. Nu va fi vorba chiar de o penalizare propriuzisa, aceste siteuri nefiind excluse din rezultatele cautarilor, dar va fi vorba de o eventuala scadere de PageRank® si de rezultate mai putine in cautarile Google (asta doare mai tare decat PR-ul). E normal si corect, pentru ca astfel de siteuri nu merita clasate nici macar intr-un top de mijloc.

2. Putin continut intr-o pagina sau intr-un articol.

Putin continut intr-o pagina sau intr-un articol

Putin continut intr-o pagina sau intr-un articol

Pe toate siteurile specialistilor SEO scrie clar cat de important este sa publici continut original si de calitate, iar pentru a intra in gratiile Google este nevoie de suficient de mult astfel de continut, nu doar de 10 – 20 de articole. Totusi, sunt siteuri unde sunt publicate articole scurte mult prea des comparativ cu numarul de reclame sau linkuri externe care se regasesc in zona. Nimic nu poate substitui continutul original si de calitate: nici tema profesionala, nici organizarea excelenta, nici functionalitatile ultra-eficiente si nici desginul extraordinar. Acelasi lucru este valabil si in cazul paginilor. Mai degraba pagini mai putine si bine organizate in care sa existe continut, decat pagini multe care sa nu ofere nici un fel de informatii.

3. Keyword stuffing.

Keyword stuffing

Keyword stuffing

Acest lucru presupune folosirea unuia sau mai multor cuvinte cheie de foarte multe ori in foarte multe locuri. Spre exemplu, daca luam cuvantul cheie „bani pe net” si il folosim de multe ori intr-unul sau mai multe articole scurte, ca mai apoi sa il utilizam in descrierea meta, in cuvintele cheie, in taguri, in linkul catre articol, in titlul articolului, in titlul SEO si cel mai rau … ca text ancora pentru marea majoritate a backlinkurilor de pe alte siteuri = riscam foarte mult sa fim incadrati la Keyword stuffing. Desi e greu sa ne dam seama cu ochiul liber de o astfel de practica, pentru Google este destul de usor sa isi dea seama daca o serie de cuvinte cheie se folosesc in excces.

4. Linkuri „rele”.

Linkuri "rele"

Linkuri "rele"

Aceste linkuri sunt, de fapt, linkurile cumparate pe siteuri de calitate proasta sau linkurile care se regasesc prin diverse directoare web sau directoare de articole, la fel, de calitate proasta. Prin calitate proasta puteti intelege siteurile care sunt concepute ca adevarate „ferme de linkuri„, siteurile care fac SPAM sau siteurile care nu au parte de nici un fel de optimizare. Asta nu inseamna ca nu puteti inscrie siteurile sau linkurile voastre in directoare web, dar trebuie sa fiti foarte atenti unde si cum faceti acest lucru. Mai mult, trebuie sa fiti atenti la „minunatele” siteuri de trafic exchange sau la siteurile care vand linkuri pe „2 lei„, pentru ca in loc sa beneficiati de mai mult trafic si de pozitionare mai buna, riscati o penalizare de toata frumusetea.

5. Factori „on page”.

Factori "on page"

Factori "on page"

Incet, dar sigur, optimizarea „on page” devine din ce in ce mai importanta atunci cand un motor de cautare precum Google analizeaza siteul tau. Timpul de incarcare este un factor destul de important de care Google tine cont. Una e sa ai un site plin de informatii utile care trebuie afisate intr-un anumit fel ce implica o incarcare mai greoaie (de cele mai multe ori Google intelege asta, dar totusi trebuie facute eforturi de optimizare si in acest sens indiferent de situatie) si alta e sa ai un blog personal in care sa povestesti cum ai plimbat catelul, iar acesta sa se incarce foarte greu. O alta chestie importanta este „bounce rate” despre care puteti citi mai multe aici. Desi bounce rate este destul de discutabil in functie de configuratia siteului sau a blogului, e un element de care trebuie sa tineti cont pentru ca releva cat de atractiv este siteul sau blogul tau pentru majoritatea vizitatorilor care „aterizeaza” la tine, iar Google tine cont de asta.

Probabil am putea discuta mult pe acest subiect, dar de asta exista zona de comentarii pe care va invit sa o folositi cu incredere😉. Momentan am scris doar despre acesti 5 factori, dar daca va place sa mai cititi astfel de articole pe GSMRo.ro din cand in cand, nu ezitati sa ne spuneti si vom scrie mai des.

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

14 comments on “5 factori pentru care Google ar putea penaliza un site

  1. Postolachi Dumitru
    29/02/2012

    Uite o chestie faina care te-ar putea ajuta, mai ales ca ai sfaturi gratuite pentru orice chestie http://www.woorank.com/en/www/gsmro.ro

    • Gabriel Ursan
      29/02/2012

      Cu adevarat faina. De cand mi-ai dat tot studiez. Multumesc mult!

      • MadMike
        29/02/2012

        Dumi, faci o oarecare „mare” greseala: Tool-urile gratuite (publice) iti ESTIMEAZA bouncerate-ul si alte statistici de ale site-ului tau. Google Analytics ITI PRECIZEAZA (Exact) acele statistici deoarece „cod-ul analytics” iti monitorizeaza absolut tot site-ul.

        • Postolachi Dumitru
          01/03/2012

          Eu m-am uitat peste Bounce Rate-ul de la Trafic.ro nu am folosit nici un tool de estimare… altfel si GA e tot 100% aparent gratis🙂

  2. Postolachi Dumitru
    29/02/2012

    De asemenea e ingrijorator numarul de vizitatori fideli: degeaba ai 10.000 de vizitatori pe zi daca 9.000 ajung accidental si nu mai revin… de aici si bounce rate-ul nasol…

  3. Postolachi Dumitru
    29/02/2012

    Vezi ca GSMRO are un Bounce Rate jenant… ar trebui sa te intrebi care-i motivul?

    • Gabriel Ursan
      29/02/2012

      Pentru ca am implementata functia read more si din cate inteleg de la MadMike iti poate altera valoarea bounce rate.

      • Postolachi Dumitru
        29/02/2012

        Nu te imbata cu apa chioara!!! Ca sa conteze read more majoritatea trebuie sa ajunga direct pe index dar in realitate ajung direct pe articol…

    • Gabriel Ursan
      29/02/2012

      Da, ai dreptate, de fapt, functia read more ar trebui sa ofere un bounce rate mai bun. Inainte, cand foloseam related posts cu fotografii era mult mai ok.

      De altceva nu imi dau seama. Poate vine cineva cu niste sfaturi.

  4. MadMike
    28/02/2012

    Felicitarile mele, nu am nicio completare, ci doar o mentiune de facut: Totul se rezuma la continut si toti factorii SEO depinde de continut.
    – Nu poti pastra utilizatorul pe site, decat cu ajutorul continutului de calitate.
    – Nu poti castiga increderea unui cititor fara continut de calitate.
    – Nu poti genera un trafic constant prin SPAM. Simplu: Cum vine, asa se duce.
    Cat despre link-uri, eu le verific periodic cu ajutorul ScreamingFrog SEO Spyder deoarece unele intr-adevar, se mai „rup” si trebuie sa le refac. Un link rupt este un adevarat calvar deoarece pur si simplu, cititorul nu mai poate accesa pagina respectiva si automat, va iesi: De aici va rezulta bineinteies un BounceRate mai mare, un timp petrecut pe site mai mic, un grad mai mic de „fidelizare” si tot asa.

Scrie un comentariu!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: