GSMRo

Alege Inteligent

Autonomie iPhone 4S


Folosesc un iPhone 4S din decembrie 2011 si cred ca abia acum sunt in masura sa vorbesc despre autonomia bateriei acestuia si conditiile de utilizare. Acest articol vine in completarea unui review la iPhone 4S pe care l-am facut cu ceva vreme in urma si care poate fi citit aici. Totusi, vom vorbi acum despre autonomia unui iPhone 4S fara Jailbreak cu update la noul iOS 5.1, update care a imbunatatit semnificativ autonomia acumulatorului si despre care am scris mai multe aici.

Utilizarea smartphone-urilor creste intr-un ritm alert, iar in 2012 asteptarile cu privire la aceasta crestere sunt din ce in ce mai mari. Totusi, sunt destul de multe persoane care nu aleg sa treaca la un smartphone din cauza autonomiei scazute a acumulatorului. Criteriul denumit „cat tine bateria” este un criteriu destul de important pentru oricine atunci cand isi cauta un telefon. Multi isi seteaza corect asteptarile si nu vor fi surprinsi daca bateria nu ii va tine mai mult de-o zi, insa altii se lasa prada diverselor informatii care circula prin diverse canale de informare si isi formeaza o parere preconceputa inainte de a testa.

Cat tine bateria la iPhone 4S

Cat tine bateria la iPhone 4S?

In cele ce urmeaza sper sa pot face un pic de lumina in cazul autonomiei iPhone 4S, smartphone pe care il folosesc in prezent si pe care l-am testat in tot felul de conditii.

Studiu de caz: Autonomie iPhone 4S

Ce am facut?

Mi-am propus sa folosesc iPhone-ul in regim normal pana cand se consuma bateria. Mentionez ca aveam activat Wi-Fi, 3G, conexiunea de date si serviciile de localizare (GPS) pe care mi-am propus sa le folosesc de azi inainte pentru a-mi proteja iPhone-ul.

Cum l-am folosit?

L-am incarcat complet seara, inainte de a merge la culcare. A doua zi dimineata, am stat vreo 25 minute pe internet citind cateva articole de pe bloguri, vizionand doua filme pe YouTUBE, citindu-mi mailurile si raspunzand la unele dintre ele. Pe parcursul zilei am mai folosit internetul pentru a verifica comentariile de pe GSMRo.ro si pentru a le aproba sau a le raspunde rapid. Acasa folosesc conexiunea Wi-Fi pentru a naviga pe internet, insa la serviciu telefonul s-a folosit doar de conexiunea 3G a operatorului de telefonie mobila (chiar daca nu am avut acces la o retea Wi-Fi, nu am inchis aceasta functie din setari in perioada respectiva).

Avand in vedere ca folosesc telefonul atat pe post de telefon personal cat si pe post de telefon de serviciu, mentionez ca am vorbit destul de mult la acesta pe tot parcursul zilei si tin sa specific ca in ziua cu pricina am avut mai multe apeluri telefonice decat intr-o zi normala de lucru. Sa zicem ca am vorbit la telefon cel putin 60 de minute cumulate si ca am trimis vreo 7 SMS-uri prin intermediul aplicatiei Viber, aplicatie care foloseste conexiunea la internet. Un coleg de-al meu s-a si distrat cu Siri in ziua respectiva vreo cateva minute bune, iar Siri foloseste trafic de internet. Acelasi coleg, vroia sa faca o comparatie intre Samsung Galaxy S si iPhone 4S testand calitatea fotografiilor macro, deci s-au facut si cateva poze de pe telefon. In ceea ce priveste jocurile, recunosc ca nu m-am jucat prea mult. In afara de un meci de Fifa12 nu-mi amintesc sa fi jucat si altceva.

A venit si ziua 2, ziua in care scriu acest articol. In aceasta zi pot spune ca nu am jucat nici un joc, insa am folosit internetul din plin. La fel ca in fiecare dimineata: mailuri, un pic de Twitter, citit articole de pe bloguri si vreo 3 videoclipuri. Am vorbit foarte putin la telefon – maxim doua apeluri scurte si am trimis un singur SMS prin Viber. Mai pot mentiona si despre doua updateuri pe care le-am facut la doua aplicatii din AppStore si cam asta a fost.

Ce autonomie am obtinut?

1 zi si 14 ore, sau mai exact, 38 de ore de autonomie in conditiile in care am avut activ internetul si serviciile de localizare. Din aceasta perioada, utilizarea continua si intensiva a telefonului a fost de 5 ore si 1 minut.

Dovada?

Autonomie iPhone 4S

Autonomie iPhone 4S

Concluzii?

S-ar putea ca sa nu fie prea relevant faptul ca am incarcat telefonul seara, l-am deconectat de la incarcator si apoi m-am culcat, pentru ca in timpul noptii nu a fost folosit absolut deloc si astfel a castigat cel putin 7 ore de autonomie. Insa, daca procesul de incarcare s-ar fi terminat dimineata, imediat dupa ce m-am trezit, nu numai ca as fi avut o autonomie de functionare excelenta pentru o zi aglomerata de folosire a telefonului, dar mi-ar fi ramas ceva si pentru a doua zi.

Concluzia mea este ca iPhone 4S nu sta atat de slab la capitolul baterie precum se zvoneste si ca este un smartphone care poate satisface nevoile de autonomie (pentru cel putin o zi) chiar si utilizatorilor care se folosesc intensiv de aproape toate functiile unui smartphone.

Apple iPhone 4S

Apple iPhone 4S

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

6 comments on “Autonomie iPhone 4S

  1. Rzvan
    20/10/2012

    Abia astept sa-l iau:x

  2. Sebastian
    02/04/2012

    Gabriele asta e pacaleala de 1 aprilie :)))))

  3. vlad
    02/04/2012

    o sa fac un prt screen al telefonului si iti voi arata sa vezi ca nu fabulez…ce este drept este ca nu folosesc live wallpaper si nu am luminozitatea la maxim

  4. vlad
    02/04/2012

    esti un caz fericit….la 2 prieteni de-ai mei vb intens si net la greu nu le sare de 8 ore bateria…si cu update la iOS 5.1 facut….la galaxy s2 meu cu net activat vb cam 45 min pe zi si citit ziare mailuri etc. ma tine aproape 2 zile iar cand nu este „forjat” ma tine aproape 3 zile jumatate…

    • Gabriel Ursan
      02/04/2012

      Wow! Cu GPS activ si folosit te poate tine bateria si 3 zile la SGS2! Super tare! Eu am doi prieteni cu SGS2 si nu au reusit performanta asta.

Scrie un comentariu!

