GSMRo

Alege Inteligent

Datele personale de pe telefoanele Android nu pot fi sterse!


In ultimele zile se tot vorbeste de securitate, de la cea pentru calculatoare si laptop-uri pana la telefoane mobile si tablete. Am dat din intamplare peste un studiu foarte interesant care arata ca datele personale de pe deviceurile Android nu pot fi sterse, nici prin revenirea la setarile din fabrica, nici prin alte metode.

La acel studiu au participat 30 de telefoane si tablete cu sistemul de operare Android cumparate la mana a doua de pe care, foarte usor, au fost accesate datele utilizatorului anterior. Si daca nu aveti incredere in acest studiu pot sa va spun ca el a fost realizat de catre inginerii McAfee. Astfel spus daca vindeti telefonul vostru cu Android, toate datele voastre vor ajunge la viitorul proprietar o data cu telefonul daca acesta stie ce trebuie sa faca pentru a le obtine. Frumos nu?

 

 

Au fost facute teste si pe cateva iPhone-uri si BlackBerry, iar la acest capitol tehnologia RIM este cea mai buna, reusind sa stearga in proportie de 100% toate datele stocate pe telefon.

Asa ca, daca ati accesat e-mail, conturi de pe retelele sociale, online banking sau alte lucruri de genu de pe un device cu sistem de operare Android, va sfatuiesc sa nu vindeti deviceul pentru ca va puteti vinde o data cu el si identitatea.

Credeti ca e adevarat ce au spus cei de la McAfee?

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

11 comments on “Datele personale de pe telefoanele Android nu pot fi sterse!

  1. MadMike
    02/04/2012

    Eu nu cred tampenia asta. Odata cu o resetare generala si eventual rescris firmware-ul nu ai ce sa mai recuperezi, iti garantez asta.
    In plus, memoria tabletei foloseste aceleasi principii ca ale unui HDD. Multi vor spune ca vor putea recupera date de pe HDD si dupa formatare. Eu va spun ca daca il formatez eu, nu mai recuperati nimic si pot sa bag mana in foc pentru asta.

    Deci, eu nu cred in astea.

  2. adi
    02/04/2012

    Atata timp cat stergi datele telefonului prin factory reset nu vad cum ar putea ramane datele stocate. Daca doar stergi contul de gmail de pe telefon fara un factory reset sunt de acord ca este relativ usor sa accesezi datele conturilor cat si internet history.
    Tineti cont cat timp se da factory reset se sterg absolut toate informatiile legate de fostul sistemul de operare,conturi, internet history, favorites, tot, motiv pentru care softurile de antifurt sunt cam inutile.

  3. vlad
    02/04/2012

    laurentiu … cum sa incurci butoanele si sa formatezi telefonul??ai de apasat mai multe butoane ca sa formatezi telefonul… mai ales din recovery mode..:))

    • laurentiu
      02/04/2012

      Poooi m-am obisnuit sa intru in recovery mode ca la tableta, apasand pe POWER+VOL DOWN, la telefon a apasat pe HOME+POWER+VOL DOWN, si cand se deschise telefonul luasem degetul de pe home, din greseala si telefonul s-a restartat de vreo 2 ori si apoi cand se deschise imi cerea limba si contul google :))) poate s-o fi instalat prost recovery mode, ca stiu ca telefonul imi tot dadea erori, deasta am vrut sa intru in recovery mode ca sa fac un backup si apoi sa formatez telefonul🙂 m-am gandit ca poate o data voi mai avea nevode de datele vechi din sistemul de operare🙂

  4. laurentiu
    02/04/2012

    Eu cand am vrut sa intru prima data in Recovery Mode la Android, incurcasem butoanele si mi s-a formatat telefonul, si din cate am observat au fost sterse toate datele🙂

  5. Smecherul
    01/04/2012

    Deci, ca o pacaleala de 1 aprilie am decis sa-ti inchid site-ul🙂 Mofo!

    • Gabriel Ursan
      01/04/2012

      Deci esti mult prea tare omule! Pe langa faptul ca acum foarte multi prieteni de-ai mei rad cu pofta de pacaleala respectiva de 1 aprilie, mi-am dat seama ca nu exista securitate completa sau poate nu stiu eu cum sa o fac. Te rugam intr-un articol sa luam cumva legatura si sa-mi povestesti cat de bou sunt si unde sunt gaurile (nu imi dau seama nici acum). Poate te razgandesti si vreai sa ma inveti si cate ceva despre securitate online, ca in ceea ce priveste articolele si continutul lor am inteles ce ai vrut sa spui.

      Deci ce sa zic … esti tare, te respect!

  6. Malikster
    01/04/2012

    dupa o schimbare de soft cu ODIN pentru SGS am constatat ca datele au fost sterse 100% deci aceste teste sunt relevante doar pentru acele persoane care nu stiu sa foloseasca internetul.

  7. ioansuhov
    31/03/2012

    Este posibil, dar nu prea cred… La cat de problematic e McAfee pe Windows, ma gandesc ca au facut acest studiu ca sa vina ei cu o solutie minune peste cateva luni…

  8. Gabriel Ursan
    31/03/2012

    Ceva mai multe detalii si despre iPhone?

Scrie un comentariu!

