GSMRo

Alege Inteligent

Prima mea tableta


Odată cu lansarea ultimului „prototip” de tabletă marca Apple, intitulat iPad 3, iPad HD sau pur și simplu „noul iPad”, divergențele au început să apară îndată ce posesorii acestei tablete și-au exprimat nemulțumirile și anume că acumulatorul se încinge prea tare, că performanțele nu sunt uimitoare, că evoluția nu este semnificativă în comparație cu modelul anterior și multe altele. De cealaltă parte în schimb sunt cei ce susțin că tableta lor este cea mai bună, că Android-ul este cu mult peste iOS sau că suma respectivă nu este justificată în raport cu performanțele oferite.

Acest articol este un guest post realizat de MadMike, caruia ii multumim pe aceasta cale pentru contributia adusa blogului GSMRo.ro.

Eu nu voi discuta despre asta iar dacă vreți cumva să auziți punctul meu de vedere, vă spun numai că toate tabletele sunt asemănătoare sau foarte asemănătoare în ceea ce privește performanțele. Punct. Detalii puteți afla aici.

Acum, mi-am propus să vă prezint prima mea tabletă sau cel puțin acel lucru ce ar fi vrut să fie o tabletă, asta prin 2005 dacă îmi aduc eu bine aminte, adică acum fix 7-8 ani. Mulți din păcate știu doar că „Apple” a inventat prima tabletă intitulată iPad și atât, nimic altceva. Ei bine, tabletele au avut un concept ce a evoluat înca de prin 2003 dar de care mulți nu știu absolut nimic. Drept urmare, haideți să nu ne mai certăm pe performanțe și pe prețuri și haideți să vă prezint prima mea tabletă.

Uitați-o! Asta este prima mea tabletă! Sau cel puțin ceva ce încerca să pară a tabletă.

Tableta veche 1Tableta veche 2

Tableta veche 3

Tableta veche 4

Tableta veche 5

Tableta veche 7

Tableta veche 8

Tableta veche 9

Tableta veche 11

Tableta veche 12

În 2005 am primit această agendă electronică de la Casio cu TouchScreen, care a revoluționat lumea agendelor electronice din acea vreme. Păi, ați vrut performanțe? Haideți să vă spun eu performanțe. Această tabletă avea nici mai mult nici mai puțin de 4MB spațiu de stocare și 512KB RAM, controlate de un procesor de 133Mhz. Mulțumiți? Comparați aceste specificații cu cele ale tabletelor din ziua de azi și vedeți cât de mult a evoluat tehnologia. Până atunci, nu vă mai plângeți că tableta voastră are un procesor de 1Ghz iar cea a prietenului vostru are 1.1Ghz. Sunt niște diferențe nesemnificative. În plus, această tabletă funcționa chiar pe baterii. Se consumau? Le reîncărcai sau le înlocuiai. Simplu și eficient.

În plus, după cum vă spuneam, această tabletă a fost printre primele ce au folosit un display tip TouchScreen. Bineînțeles, display-ul era alb-negru cu posibilitatea de a-l ilumina „color”, folosind acea lumină clasică verde. Funcții?

Probabil veți rămâne surprinși, însă funcții de tip Excel sau de lucrul cu documente existau și atunci. Ba chiar această tabletă avea și funcții gen alarmă, paint care se numea QuickNote, reminder, agendă ba chiar și jocuri gen Solitaire. Deci, nu Apple și nici altcineva nu a inventat roata. Deja aceste funcții existau odată. Aaa, că ei le-au dezvoltat este altă treabă, însă este o mare diferență între a dezvolta și a inventa.

Drept urmare, cam așa a evoluat tehnologia. Acum, concurența nu prea își mai are rostul deoarece majoritatea funcțiilor există deja, nimeni nu a mai inventat nimic nou iar ca performanțe sunt foarte asemănătoare. Deci, nimic inovativ. Totul ține de preferințe. Nu există, asta e bună, asta e proastă! Vreți o tabletă proastă? Cea prezentată de mine mai sus este una „proastă”, deși la vremea ei, era revoluționară🙂.

Acum, aș vrea să aud părerea voastră. Care a fost prima voastră tabletă sau primul obiect ce se dorea a fi o tabletă?

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

4 comments on “Prima mea tableta

  1. MadMike
    03/04/2012

    @Gabi – In jur de 2 saptamani. Iti dai seama ca nici nu prea aveai cu ce sa o consumi deoarece…. era limitata intr0un fel sau altul.

    • Gabriel Ursan
      04/04/2012

      Corect. Asta e genul de autonomie de care nu prea ai parte la o tableta din zilele noastre🙂. Oricum, interesant!

  2. Gabriel Ursan
    03/04/2012

    Sunt curios cam cat te tinea bateria?

  3. laurentiu
    03/04/2012

    Imi aduc aminte ca aveam un PDA, asemanator cu o tableta, nu stiu ce am facut cu el, i l-am dat tatalui meu ca ma plictiseam repede de el, avea Windows Mobile si touch-ul, daca nu foloseai un stylus iti lua 10 ore sa deschizi un program…… mi se pare ca PDA-ul era un HP, din 2007, nu stiu sigur, sau 2008. Ma rog, dupa ce am avut un Optimus One (cand l-am luat era destul de performant…… acum este varza pe langa alte telefoane), cu Android. Pe smarthphone aveam mai multe jocuri, touch mai sensibil, camera, chiar si pe net navigam mai bine🙂

Scrie un comentariu!

Information

This entry was posted on 02/04/2012 by in IT&C, Tablete PC and tagged , , , , .
