GSMRo

Alege Inteligent

Smartphone… ce sistem de operare?


Pe zi ce trece, apar tot mai multe telefoane inteligente, dar inainte de a alege un producator trebuie sa ne hotaram asupra sistemului de operare. Voi evidentia mai jos avantajele si dezavantajele fiecaruia. Ordinea nu e relevanta🙂 .

Voi incepe cu Android-ul, sistemul de operare al telefonului meu. Cel mai mare avantaj este reprezentat de optiunile de personalizare foarte complexe si desigur de pretul smartphone-urilor cu Android ce acopera aproape orice buget. Desigur ca un smartphone din gama high-end nu se compara cu unul low-end, dar in principiu fac oarecum acelasi lucru. Dejavantajul Android-ului este ca uneori nu poate fi foarte intuitiv, mai trebuie sa cautam un pic si pe net, dar in general merge bine si foarte bine. Este un sistem care ofera browsing atat  HTML5 cat si Flash Player. De asemenea exista foarte multe aplicatii si jocuri care acopere nevoile fiecaruia, de la jocuri la office.  In plus, telefoanele cu ecrane de peste 4″ ofera o experienta in jocuri si navigare superioara altor smartphone-uri. O completare este ca Android-ul se regaseste pe terminalele foarte multor producatori: Samsung, Htc, Lg, Sony, Huawei etc.

iOS, prezent pe iphone/ipad/ipod este sistemul folosit doar de compania Apple. Acesta prezinta anumite restrictii (spre exemplu putem instala aplicatii doar din Appstore), dar ofera o stabilitate sporita si o interfata simplificata, usor de utilizat. Oricat de bun ar fi, nu este perfect… se blocheaza (poate mai rar ca modele mai ieftine cu Android) si din pacate nu putem scoate bateria pentru a reseta telefonul. Spre exemplu, dupa 10 minute de utilizare, a ramas cu ecranul blocat, dar si-a revenit in cateva secunde, in rest totul merge perfect fara alte probleme. Chiar si cu aceasta eroare (poate intamplatoare, nu am mai intalnit-o), iOS are un plus fata de Android din punct de vedere al stabilitatii, dar si al Appstore-ului cu mai multe aplicatii.

Windows Phone 7 este un sistem mai vechi, dar in care Nokia a investit foarte mult in ultimul an, astfel incat a devenit competitiv. Acesta se diferentiaza de iOS si Android, in primul rand prin interfata complet diferita, cu liste si live-tiles. Un minus este numarul de applicatii mai mic fata de celelalte 2 sisteme, dar se apropie destul de repede de acestea. Din pacate nu am avut timp sa stau foarte mult pe un smartphone wp7, in schimb ne puteti transmite opinile voastre.

Blackberry OS, un sistem de operare business, axat pe office si mail, care merge intr-adevar foarte bine. Cand ma refer la email, nu zic ca pe Android sau iOS nu se poate configura un email la fel de bun, cu sincronizare instantanee, dar din experienta am observat ca pe acestea bateria se consuma mult mai repede cu sincronizarea activata. Referitor la aplicatii, si pe Blackberry exista numeroase aplicatii foarte utile, dar mai putine jocuri, deci daca vreti un sistem de operare pentru jocuri va recomand sa alegeti iOS/Android sau WP7. Un alt avantaj foarte important este stabilitatea ridicata, nu am avut nici macar o eroare, totul merge perfect.

Symbian este un sistem dezvoltat de Nokia, dar care a ramas un pic in urma. Abia cu ultimele update-uri, Anna si Belle,  si telefoane din ultimul an, ar putea ajunge din urma concurenta. Un dezavantaj al Symbian-ului, este suportul tot mai redus al celor de la Nokia, care se focalizeaza pe WP7. Totusi este un sistem bun, cu destul de multe aplicatii si caracteristici bune si foarte bune (filmare HD si noul Nokia PureView cu o camera foto de 41mp).

Bada OS este un sistem utilizat de Samsung pe telefoanele Wave. Acesta are ca scop introducerea unor caracteristici competitive (ecran Amoled, filmare HD) la un pret scazut. Marele dezavantaj este numarul foarte redus de aplicatii.

 

Voi ce sistem folositi ? Ce va place la el ?🙂

About Gabriel Ursan

Part-time blogger @GabrielUrsan.ro & TheUrsan.com. Marketing & Development Manager for a group of companies in Romania. In love with everything digital. Happy husband & father.

12 comments on “Smartphone… ce sistem de operare?

  1. Andrei
    23/11/2012

    am si eu un nokia 500 si as vrea sa stiu daca se poate sa mi schimb sistemul de operare din simbyan in android. Sunt foarte recunoascator dacă raspunde cineva pe adresa mea de e-mail andrey09g@yahoo.com . Multumesc

  2. Anca
    18/07/2012

    Exista vreo aplicatie la android asemanatoare lui Direct call, de la galaxy s3? De exemplu pentru Smart stay am gasit. Multumesc!

  3. Valcu Mihai
    07/07/2012

    Eu am un telefon cu android si sunt foooooarte multumit de el dar nare cronometrul si note.In rest e foarte bun.

    • ioansuhov
      07/07/2012

      pentrj note incearca evernote din playstore… iar cronometru ar trebui sa gaseati la ceas (clock) in meniu

  4. constantin
    06/06/2012

    androidul este cel mai complex
    ios este cel mai fitos
    windows este interesant
    bada este nou
    blackberry este invechit
    symbianul este prost utilizat

    in concluzie sunt doar trei os-uri
    android, ios si windows din toate androidul este cel mai simpul si mai popular

  5. mihai
    01/06/2012

    Android forever :d

  6. Popa Zaharia
    01/06/2012

    Eu am folosit pina acum Simbian si deabia de citeva luni am trecut la Android si inca sunt la versiunea oferita de producatorul telefonului un LG Optimus 2X si ca minus la acest sistem sau poate producator nu pot instala Skype ,imi da mesajul ca spatiul este insuficient cu toate ca spatiu este destul alte aplicatii si mai mari merg instalate .
    Daca aveti idee dece se intimpla asta va rog datimi un mail. Multumesc.

  7. crispme
    01/06/2012

    Folosesc sistemul de operare Windows Phone 7.5 Mango…este f rapid, usor de folosit si are o interfata prietenoasa si moderna. Paginile web se incarca repede, marketplace-ul creste pe zi ce trece iar aplicatiile sunt foarte bune. Imi face viata putin mai usoara.

    • Ioan Suhov
      01/06/2012

      Multumim de feedback🙂 .

  8. Gabriel Ursan
    31/05/2012

    Eu am folosit multă vreme Symbian, apoi multe telefoane cu Android, iar în prezent am un iPhone 4S cu iOS, bineînţeles. Am să aduc câteva remarci punctuale.

    1. Android: nu am înţeles pe deplin treaba cu jocuri office, dar nu contează aşa mult asta. Android e un sistem de operare foarte bun care consumă multe resurse şi se mai blochează uneori chiar şi pe smartphoneuri high end. Mulţi apelează la hard reset chiar şi pe SGS2 http://gabrielursan.ro/2012/05/31/hard-reset-samsung-galaxy-s2/

    2. iOS este foarte stabil şi uşor de folosit, însă nu am auzit niciodată de blocări reale de la iPhone 4 încoace (mă refer la telefoane fără Jailbreak). Totuşi, este un sistem de operare destul de îngrădit, iar iTunes poate fi de multe ori un „pain in the ass”.

    3. Nici eu nu ştiu foarte multe despre Window7, dar cred că este un sistem de operare promiţător. Îngrădirile sunt similare iOS, însă nu e un sistem de operare mai vechi aşa cum scria în articol. E chiar mai nou decât multe alte sisteme.

    4. BlackBerry aleg deobicei care vor un pic de autonomie în plus. Cred că nu solicită atât de mult bateria, chiar şi cu binecunoscuta înclinaţie către utilizatorii business care vor mail în timp real (lucru care se poate şi pe Android şi iOS, btw).

    5. Nu mai sunt la curent cu tot ce ştie şi ce poate Symbian, însă cred că tărie că va avea fanii săi forever, deci va mai exista supor din partea acestora, dacă nu din partea companiei.

    6. Bada e foarte simplu, dar foarte stabil. Aşa e, din păcate nu prea sunt multe aplicaţii comparativ cu sistemele de operare ale coloşilor de la Google sau Apple, însă e ok pentru cei care nu vor chestii sofisticate.

    Felicitări pentru articolul publicat. Mă aştept să te citesc mai des dacă ai timp să scrii. La ce capacitate şi pasiune ai, ar trebui să scrii un articol cel puţin odată pe zi. Cu un pic de planificare http://gabrielursan.ro/2012/05/28/planificarea-zilnica/ sigur îţi iese!

    • Ioan Suhov
      01/06/2012

      Intr-adevar erori nu prea mai apar la iOS, dar am patit pe iphone 4s fara jailbreak sa schimb luminozitatea si sa se blocheze 5 secunde… in fine, nu s-a mai intamplat. Iar la Blackberry sincronizarea datelor nu consuma atat de multa baterie, poti ajunge la 2 zile de utilizare…

      • urbanrazor14
        06/06/2012

        Acum,depinde de cum folosesti telefonul sau cum il personalizezi.La android mai ales se poate schimba durata vietii de la un ROM la altul,pe ROM-ul stock pe defy imi rezista 2 zile cu folosire doar 2G,putina muzica,si WI-FI.Cu MIUI imi ajunge la 3 zile daca il folosesc la fel,si cu cyanogen7 cam tot 2 zile.Acum depinde si de baterie eu am una de 1500mAh .Dupa parerea mea parerile pot varia de la om la om,in functie de preferintele fiecaruia.Eu cand am ales Defy-ul meu nu eram prea bagat in faza cu sistemele de operare,dar acum stiu despre ce e vorba.Personal imi place mai mult android deoarece:
        -Ii pot da overclock
        -E foarte personalizabil
        -Varietatea preturilor telefoanelor
        -Un telefon cu Android mid-end e perfect pentru rularea oricarei aplicatie,joc,muzica sau mai multe simultan,iar durata vietii este 1-2 zile daca e folosit moderat.
        iOS este un sistem de operare stabil si simplu(prea simplu pentru mine).Are cateva limitari,dar se pot rezolva prin jailbreak care se face usor chiar si acasa gratis.Dar in caz ca nu sunteti siguri puteti apela la cineva care stie sa faca jailbreak.
        Este rapid,cam la fel de rapid ca un telefon android mid-end cu overclock.Desi,am observat ca performanta in jocuri e mai mare la Defy-ul meu decat pe un iPhone 4.
        iOS este un sistem de operare pentru cei care nu vor ceva foarte complicat,ci vor ceva usor de folosit,si care isi face treaba.
        Nu am testat BlackBerry sau Symbian,dar am o parere buna despre WP7 si Bada.Bada e foarte stabil,nu prea am avut erori cu el,singurul dezavantaj e numarul mic de aplicatii.Cat despre WP7,mi s-a parut rapid,si foarte stilat.
        Nu am testat foarte multe telefoane cu symbian,WP7 sau blackberry deci cam atat am avut de spus.

Scrie un comentariu!

Information

This entry was posted on 31/05/2012 by in Sisteme operare, Telefoane mobile and tagged , , , , , , , , , , , , , .
