GSMRo

Alege Inteligent

Google Voice Search adauga inca 13 limbi, printre care si romana


Aplicatia Google Voice Search permite utilizatorilor de a efectua comenzi simple (apeluri, sms-uri), a cauta pe web si a dicta  mesaje sau orice text in aplicatii ca Facebook, Twitter, Office etc.

Google Voice Search  este disponibil pe orice telefon cu Android 2.2, 2.3, 4.0 sau 4.1. Acesta poate fi accesat folosind widget-ul de pe desktop sau butonul in forma de microfon de pe tastatura.

Mai jos puteti vedea cum sa adaugati limba romana in Google Voice Search. Atentie: verificati in Play Store, in „Aplicatiile mele” daca exista vreun update pentru Google Voice Search.

Pana astazi 29 de limbi beneficiau de suportul Voice Search, iar de acum si urmatoarele 13 au fost adaugate:

  • Basque
  • Bulgara
  • Catalana
  • Portugheza Europeana
  • Finlandeza
  • Galiciana
  • Ungara
  • Islandeza
  • Norvegiana
  • Romana
  • Sarba
  • Slovaca
  • Suedeza

Update-ul abia a inceput si este posibil sa nu fie inca disponibil pe toate telefoanele si tabletele. Google promite ca in urmatoarea saptamana, toate dispozitivele cu Android 2.2 sau mai recent sa beneficieze de aceasta versiune.

Totusi, acest update nu include facilitatiile de pe Android Jelly Bean, cum ar fi comenzi si intrebari mai complexe sau dictare offline. L-am incercat si recunoaste neasteptat de bine cuvintele , daca vorbesti clar si nu foarte repede. Am observat ca unele optiuni (trimiterea de mesaje, sau efectuare unui apel ) nu sunt disponibile cu limba romana setata.

Nu avem inca informatii despre acest update pe alte platforme mobile, in afara de Android.

Speram ca pana luni sa revenim cu un review video. L-ati incercat ? Cum vi se pare ? Va asteptam si pe Facebook : http://www.facebook.com/gsmro.ro  cu intrebari sau comentarii.

35 comments on “Google Voice Search adauga inca 13 limbi, printre care si romana

  1. molnarcristina
    26/03/2013

    cum pun un mesaj vocal

  2. yuly
    08/11/2012

    Cum trebuie sa dictez ca sa puna punct.
    Incerc sa trimit un mesaj, dar la un moment dat trebuie sa pun punct, virgula sau un alt semn de punctuatie.
    Ce anume trebuie sa dictez. Daca dictez cuvantul punct nu pune „.” ci scrie „punct” . In engleza daca spui „period” pune „.”

    • ioansuhov
      09/11/2012

      Si eu am cautat aceasta optiune, dar se pare ca nu este inca disponibila😦. Poti doar sa introduci text fara „.”, „,” si sa il corectezi dupa sau sa te rezumi la propozitii mai scurte daca nu poti folosi telefonul…

  3. ZsharE
    24/08/2012

    Am aceeasi problema ca si cei de mai sus cu microfonul la un Samsung Galaxy S2. Pur si simplu nu mai apare in tastatura default. M-am uitat in setari si am activ acel voice input, dar degeaba.
    Daca tin apasat pe butonul de settings de pe tastatura, o pot schimba cu cea swype pe care se afla microfonul insa nu se compara cu cea default din cauza ca nu scrie dupa dictare ci asteapta sa vorbesti si dupaia scrie. Asa si cu tastatura de la ics de pe google play.
    Am incercat absolut tot si nu am reusit sa readuc microfonul in keyboard, in rest totul merge cum trebuie, dar vreau sa pot dicta mesajele, nu sa le scriu.

    Voice Search am versiunea 2.1.4 (acum 5 minute i-am facut update si are limba romana si asta, si avea si 2.1.3).
    Google Search am versiunea 1.3.3.247963

    Cred ca doar pe ICS exista versiunea 3.0.1

    • ioansuhov
      24/08/2012

      Da, ai dreptate referitor la versiune. Deci, nici dupa ce setezi tastatura ICS descarcata nu merge ?

      • zigweed
        25/08/2012

        De mers, merge, am microfonul in tastatura de la ICS, dar nu pot sa dictez ceea ce vreau sa scriu intr-un mesaj, pot doar sa vorbesc si dupa ce termin imi scrie el (nu pot dicta cuv. cu cuv. si in acelasi timp sa si scrie). Eu din cauza asta voiam microfonul pe tastatura default.

        • ioansuhov
          25/08/2012

          aa, am inteles😦. De ce nu faci update la ICS pe s2?

          • ZsharE
            25/08/2012

            Nu cred ca merita facut update-ul, nu ma impresioneaza cu nimic. Mai degraba astept un custom rom la jelly bean (4.1.1).

          • ioansuhov
            25/08/2012

            Da, si un custom rom cu flash player ar fi bun🙂🙂🙂

  4. cosmyn
    23/08/2012

    cum pot sa trimit mesajele cu ajutorul Voice Search , nu imi apare microfonul pe tastatura ? Am un galaxy s 2.2

    • ioansuhov
      23/08/2012

      In setari, la setari regionale si text (cred, nu sunt sigur) selectezi setari tastatura si bifezi „intrare voce” sau ceva asemanator (nu am un s2 sa ma uit acum🙂 )

      • cosmyn
        24/08/2012

        am facut si cum ai zis tu dar nu imi aparea microfonul dar am rezolvat problema ->am intrat pe google play si am descarcat keyboard ice cream sandwich si pe tastatura aceasta imi apare microfonul . oricum ms Nu am galaxy s2 am s1 dar am scris versiunea 2.2

  5. Pingback: Review Google Voice Search in limba romana « GSMRo

  6. Corneliu
    20/08/2012

    In android 2.3.4 pe un optimus hub merge in romana,cauta pe web dar nu pot trimite mesaje sau apela un contact iar in market zice ca nu-i compatibila aplicatia cu telefonul meu.

    • ioansuhov
      20/08/2012

      incearca sa intri in setarile tastaturii si sa activezi ( daca merge) introducera de voce in campul de text ( daca gasesti, vei aveabo iconita in forma de microfon pe tastatura)

      • Corneliu
        20/08/2012

        Am bifat optiunea dar nu apare microfonul

        • ioansuhov
          20/08/2012

          Incearca sa instalezi ICS Keyboard din Play Store si apoi sa activezi aceasta tastatura din setari. Vezi daca pe aceasta tastatura iti apare microfonul.

          • Corneliu
            20/08/2012

            cand setez limba la tastatura in engleza pot dicta mesaje.Cautare vocala este setat in romana.Deci mai astept un update.

  7. Paul
    19/08/2012

    P.S.: Am un Galaxy S2 cu Android 4.0.3

  8. Paul
    19/08/2012

    Mie nu mi-a aparut sa selectez limba romana sau una din cele 13 noi limbi disponibile.Trebuie sa fac un update sau ceva ?

    • ioansuhov
      19/08/2012

      Da, verifica in Play Store la My Apps daca ai vreun update .

      • Paul
        19/08/2012

        Google Play presupun ca ai vrut sa zici nu Play Store.Am verificat dar nu este.

        • ioansuhov
          19/08/2012

          Eu am pe telefon „Magazin Play” si daca il setez in engleza „Play Store”🙂. Din cate am inteles, update-ul va sosi treptat pana la finalul saptamanii viitoare, pe toate dispozitivele.

          • Paul
            19/08/2012

            Ai avut dreptate cu „Magazin Play” ,greseala mea.Ceva vreme era Google Play si de acolo si greseala mea.Tie cand ti-a venit update-ul ti-a aparut ceva notificare sau a trebuit sa dai u update la aplicatie?

          • ioansuhov
            19/08/2012

            Am citit pe blogul google si am intrat in play store . Aveam de facut aprox 10 update-uri, am dat Update all si cred ca era si googlr vouce search printre ele. Intra in meniu-setari-manager aplicatii si da clic pe Voice Search (cautare vocala daca il ai in romana) Versiunea cu romana este 3.0.1.

  9. d-petre
    18/08/2012

    Deocamdata merge pe iPAD …

  10. Moni
    17/08/2012

    Chiar ca meriti felicitarile tuturor, interesant ar fi sa vorbesti si despre skipe am auzit ca exista numere dedicate serviciilor de skipe, ceea ce mi se pare o tema interesanta.

    • ioansuhov
      18/08/2012

      Ma voi informa mai bine despre Skype si voi reveni cu un articol.:) Folosesc aceasta aplicatie, dar nu am incercat apelurile catre numere mobile .

  11. Gabriel Ursan
    17/08/2012

    Felicitari pentru articol!

    • ioansuhov
      17/08/2012

      Multumesc🙂. Daca poti, te rog, sa mai arunci o privire si pe Appstore deoarce Google a fost foarte neclar referitor la disponibilitatea acestui update si pe iOS.

Scrie un comentariu!

